حقوق بشر

۶ سال زندان برای یک فعال زیست محیطی در سنندج

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، چیا محمدی فعال زیست محیطی در سنندج از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی طیاری به ۶ سال زندان محکوم شد.

در همین ارتباط ،یک منبع مطلع در گفتگو با خبرنگار شبکه جهانی کلمه ضمن اعلام خبر فوق ، گفته: این حکم در حالیست که که آقای محمدی پیشتر از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی به ۵ سال زندان محکوم شده بود.

چیا محمدی پیشتر در۴ اسفند ۹۷ بازداشت و ۶ ماه را در انفرادی گذرانده و با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی موقت آزاد شد.وی متهم به ارتباط با احزاب کوردی، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب شده بود.این فعال زیست محیطی در پرونده ای دیگر به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و با شکایت اداره اطلاعات کردستان به شعبه دوم بازپرسی احضار و با قید وثیقه به طور موقت آزاد شده بود.وی در این پرونده هم منتظر دادگاهی و صدور حکم می باشد.

سرکوب فعالان محیط زیست و بیان اتهامات امنیتی بر علیه این دسته از شهروندان از جمله موارد ناقض حقوق بشر و در راستای سرکوب آزادی بیان و عقیده در ایران است و در اسناد بین المللی حقوق بشر در ماده ۱۹ اعلامیه جهانی و همچنین ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسیمصوب ۱۶ دسامبر ۱۹۶۶ نیز بر آن تاکید شده است.

دکمه بازگشت به بالا