تازه‌های سیاسی

تلاش دوباره مقتدی صدر برای سوارشدن بر موج اعتراضات مردمی

مقتدی صدر، رئیس ائتلاف سائرون با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ناکامی تشکل‌های سیاسی در معرفی نامزدی غیر بحث برانگیز برای مقام نخست‌وزیری تأکید کرد که برخی سیاستمداران در اجرای مطالبات مشروع مردم وقت‌کشی می‌کنند.

صدر در این بیانیه که عصر  جمعه (۳۱ ژانویه) منتشر شد اشاره کرد که مطالبات مردم محاکمه مفسدان و تصویب قانون انتخابات مورد نظر و تشکیل دولتی غیر بحث‌برانگیز و غیر سرسپرده با وزرایی مستقل و غیر حزبی و غیر فرقه‌ای و غیر وابسته به شبه‌نظامیان و استقلال و حاکمیت ارضی عراق و اجرای انتخابات شفاف طی ماه‌های آینده دانست.

صدر افزود که با توجه به ناکامی تشکل‌های سیاسی در معرفی نخست وزیر مصلحت می‌دانم که انقلاب اصلاح‌طلبانه مسالمت‌آمیز از سرگرفته شود.

از سویی دیگر آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی شیعه در خطبه های نمازجعه دیروز، خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان و تلاش برای متفرق کردن آنها را محکوم کرد.

گفتنی است، چندی پیش معترضان عراقی مقتدی صدر را به خیانت و پشت کردن به انقلاب خود محکوم کردند و برعلیه او شعار سردادند؛ زیرا صدر پس از سفر به ایران، مواضعش را با جمهوری اسلامی همانگ کرد و از معترضان خواست تا به خانه های خود برگردند.

دکمه بازگشت به بالا