سیاسیمقاله

چه کسی پسر ۱۹ساله حسن روحانی را کشت؟

 

#آرش_صالحی

✍️”حسن روحانیِ” امروز و حسن فریدون(عمرانی!، اسلامی!) دیروز، از مهره های امنیتی جمهوری اسلامی به‌واسطه‌ی سال‌ها کار اطلاعاتی امنیتی، زوایای زندگی‌ خود را پنهان نگه داشته. او به مانند سایر مسئولین جمهوری اسلامی، خود را پاسخ‌گو و ملزم به توضیح نمی‌داند. “حسن روحانی” قبل از انقلاب مدتی ساکن اسکاتلند و سپس پاریس بود و در ایران نیز در مقاطعی با نام خانوادگی “اسلامی” شناخته میشده است.

 

✍️حسن روحانی از افراد بسیار نزدیک به تیم جنایت کار و مخوفِ “دو همدست” یعنی علی خامنه ای و هاشمی رفسنجانی بوده است. روزنامه جمهوری اسلامی در زمان مدیرمسئولی “علی خامنه‌ای” در ۱۹ اسفند ۱۳۵۸ برای اولین دفعه با یک سناریوی سراپا کذب، حسن روحانی را دارای مدرک دکترا معرفی می نماید و طی مقدمه مصاحبه‌ای با حسن روحانی، مدعی می شود: حسن فریدون(روحانی) در سال ۵۸ از دانشگاه لندن در رشته “جامعه شناسی حقوقی” دکترا گرفت.

 

✍️بعد از این گفتگو نام وی در لیست انتخاباتی ۱۹، ۲۱ و ۲۲ام اسفند ۱۳۵۸ حزب جمهوری اسلامی و برای انتخابات مجلس اول، برخلاف ۱ تا ۱۸ اسفند از “حسن فریدون” به “دکتر حسن فریدون” تغییر یافت. بعلاوه، براساس مدارک ثبت‌شده در معرفی نمایندگان مجلس اول(مندرج در سایت رسمی مجلس شورای اسلامی) روحانی دارای مدرک دکترای حقوق ثبت شده بود! درحالی که چنین مدرکی نداشت. در اسناد مدلل موجود، برای حسن روحانی نام دو فرزند پسر ذکر شده است که عبارتند از: “مجید عمرانی”(کارمند نهاد ریاست جمهوری) و “محمد فریدون”(متوفی)

 

✍️” محمد فریدون” یکی از فرزندان حسن روحانی بود که در شب دوم فروردین سال ۱۳۷۵ در ۱۹ سالگی، به شکل مرموزی کشته شد. قبر محمد روحانی در مقبره خمینی و در ایوان جنوبی صحنی موسوم به شهدا(حیاط مشرِف به متروی بهشت زهرا) واقع است.

 

✍️گرچه با وقایعی چون قتل “احمد خمینی” قتل “احمد رضایی” ، قتل “محمد جواد ربیعی” و یا “محمد حسین تاجیک”(فرزند یکی از سرکردگان ارشد امنیتی جمهوری اسلامی)، این مورد نیز چندان عجیب بنظر نمیرسد که در هاله ای از ابهام باقی بماند و به اسرار مگو مبدل گردد. اما ماه پشت ابر نمی ماند و هر چند وقت زوایای جدیدی از حقیقتِ قتل پسر ارشد “حسن روحانی” آشکار می گردد.

 

✍️با توجه به این که محمد روحانی در زمان تصدی “علی فلاحیان” بر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشته شده است و سابقه‌ی سیاه وزارت اطلاعات زمان فلاحیان با “قتل های زنجیره ای اش” بر کسی پوشیده نیست، این سوال مطرح می شود که آیا قتل “محمد روحانی” هم در چهارچوب قتل های زنجیره ای بود؟

 

✍️خاطره هاشمی رفسنجانی از مرگ پسر روحانی با گلوله(مربوط به روز ۲فروردین ۱۳۷۵) : خبر رسید محمد روحانی، پسر دکتر روحانی نایب رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثه‌ای فوت کرده است. با ایشان صحبت کردم. گفت، دیشب در خانه با گلوله‌ای کشته شده است. ظواهر نشان می‌‎دهد که احتمالا در هنگام ور رفتن با اسلحه از دست خودش در رفته، ولی احتمالات دیگری هم مطرح است، در حال بررسی هستند، سه احتمال برایشان مطرح است که یکی از موارد، وجود قاتلی ناشناخته است.

 

✍️”هاشمی رفسنجانی” در ادامه خاطراتش، می نویسد: “تیمسار مصطفی ترابی” رییس حفاظت و اطلاعات ارتش آمد و گزارش بررسی موضوع فوت فرزند آقای روحانی را داد، (تیمسار ترابی)فکر می کنند که آقای روحانی، سوءظن به ساحفاجا (سازمان حفاظت و اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی) دارد.

 

✍️روایت های مختلفی از موضوع قتل “محمد روحانی” وجود دارد. اما سپاه تروریستی پاسداران که اخیرا از یکه تازی های حسن روحانی برآشفته است، در یادداشتی سِر هویدا کرد و نوشت که شخص “حسن روحانی” با شلیک مستقیم به سر پسرش او را کشته است.

 

✍️خبرگزاری “تسنیم” یکی از ارگان های خبرپراکنِ سازمان اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران(ساس) که از زوایای پنهان بسیاری از اسرار جنایات درون نظام مطلع است، در این خصوص می نویسد: اگر ماجرای قتل فرزند روحانی در خانه‌‌اش افشا می‌شد او الآن کجا بود؟!

 

✍️آذرماه سال ۹۲ “اکبر جباری” باجناق “غلام‌حسین الهام” و از مقام‌های دولت “احمدی‌نژاد” که به پرونده‌های وزارت اطلاعات دسترسی داشته است، درخصوص “حسن روحانی” می نویسد: کسی که دستش به خون پسرش آلوده است، نه می‌تواند راستگو باشد و نه می‌تواند انسان معتدلی باشد!

 

✍️”حسین موسویان” معاون حسن روحانی در زمان تصدی ریاست شورای عالی امنیت ملی و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای دولت اصلاحات، در گفت‌وگویی با “مجله تایم” می گوید: منزل روحانی آن زمان در “پایگاه نظامی ارتش در جنوب تهران” بود. “موسویان” در این گفتگو فرضیه خودکشی را رد کرده و می گوید که فرزند ارشد حسن روحانی به دلایل سیاسی به قتل رسیده است.

 

✍️سایت خودنویس در ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ به نقل از دو منبع موثق مختلف که در مقاطع مختلف همکار مرکز “تحقیقات استراتژیک” بوده‌اند، نقل کرد که دو بحث متفاوت درباره علل مرگ فرزند حسن روحانی مطرح بوده است. یکی از این مباحث، حاکی از لو رفتن انتقال اطلاعات محرمانه به مخالفان نظام از سوی فرزند حسن روحانی و کشف آن توسط وزارت اطلاعات بود و چنین گفته شده که “محمد روحانی”، به اصطلاح “خودکشی شد”.

 

✍️اخیراً نیز، “حمید رسایی”(نماینده اصولگرای ادوار مجلس جمهوری اسلامی) در توییتی با حمله لفظی تلویحی به روحانی ، تلاش کرد که این پرونده را باری دیگر در اذهان عمومی زنده کند ؛ وی نوشت: انتخابات تشریفاتی آنوقت محقق شد، که فردی مظنون به قتل یک عضو خانواده اش، با ۱۷ سال سفر مشکوک به انگلیس، با مدرک دکتری که حاصل سرقت علمی است، با شائبه قوی تابعیت دوم داشتن، تایید صلاحیت می شود.

 

✍️علیرضا نوری‌زاده، روزنامه‌نگار و نویسنده ساکن لندن، که تحقیقات گسترده ای پیرامون قتل های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی(واجا) و اطلاعات سپاه(ساس) انجام داده است، می نویسد که فرزند روحانی نامه‌ای بدین مضمون از خود برجای گذاشته است: از حکومت شما، از دروغ‌های شما، از فساد شما، از مذهب شما، از تزویر و نفاق و تقیه شما متنفرم. ننگ دارم که در چنین محیطی زندگی کنم و هر روز مجبور شوم به دوستانم به دروغ بگویم که پدر من از جنس این‌ها نیست و ته دلش با ملت است در حالی که حقیقت جز این است و وقتی شما را می‌بینم که دست خامنه‌ای را می‌بوسید حالم به هم می‌خورد…

دکمه بازگشت به بالا