تازه‌های سیاسی

حملات پی در پی اصولگرایان به مذاکره با آمریکا

اصولگرایان در ایران باری دیگر طرفداران مذاکره با آمریکا را عده‌ای “فریب‌خورده” نامیده‌اند. حدادعادل می‌گوید تلاش‌ شده از جمله با استفاده از جریان‌های دانشجویی، نمایندگان “انقلابی” را وارد مجلس یازدهم کنند.

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار آن شد که در مجلس یازدهم نمایندگانی انتخاب شوند که در مقابل آمریکا قدرت ایستادگی داشته باشند و بتوانند اوضاع اقتصادی کشور را سامان دهند.

حدادعادل که روز جمعه ۱۱ بهمن در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی‌ دانشجویان در دانشگاه آزاد سخن می‌گفت، مذاکره با آمریکا را “سازش با استکبار جهانی” دانست که عده‌ای در کشور دنبال آن هستند.

مذاکره با آمریکا، همواره از سوی اصولگرایان محکوم شده و از تریبون‌های مختلف از جمله در خطبه‌های نماز جمعه، موضوعی “ناممکن” اعلام شده است. چندی پیش، تعدادی از نمایندگان اصولگرای مجلس به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، تذکر دادند و پرسیدند که چرا بر خلاف مواضع علی خامنه‌ای موضع‌گیری می‌کند.

روحانی گفته بود که برای آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حاضر است با هر کس ملاقات کند. به گزارش خبرگزاری فارس، حدادعادل با اشاره به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، حضور مردم در مراسم تشییع جنازه این فرمانده نظامی ‌را نوعی “تمرین حضور در انتخابات مجلس” نامید و مدعی شد: «مردم شهرهای مختلف در این مراسم به آمریکا و دوستداران آمریکا در داخل کشور نه گفتند.»

در همین روز احمد علم‌الهدی، نماینده علی خامنه‌ای در خراسان رضوی نیز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، مذاکره با طرف‌های غربی را محکوم کرد و گفت: فشار امروز بر کشور، نتیجه مذاکراتی است که به توافقنامه برجام منتهی شده است.

انتقادات حدادعادل و علم‌الهدی از برجام درحالی مطرح می شوند که چراغ سبز و اجازه مذاکره با آمریکا را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به دولت داده بود.

حتی علی خامنه ای با اذعان به این موضوع اعلام کرد که “بنده اشتباه کردم” و به اصرار آقایان اجازه عقد برجام را دادم.

دکمه بازگشت به بالا