حقوق بشر

تایید حکم حبس تعدادی از فعالان کارگری بدون برگزاری دادگاه تجدیدنظر

امیر رئیسیان، وکیل چند تن از بازداشت‌شدگان پرونده اعتراض‌های روز کارگر و شرکت نیشکر «هفت‌تپه»، از تایید حکم پنج سال حبس برای موکلان خود و ارسال پرونده آن‌ها به اجرای احکام خبر داد.

رئیسیان روز سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا ضمن انتقاد از برگزار نشدن  دادگاه تجدیدنظر برای موکلان خود گفت: «ما در انتظار برگزاری دادگاه تجدیدنظر بودیم، اما بنا به آن‌چه استجازه از رهبری گفته می‌شود، دادگاه تجدیدنظر تشکیل جلسه نداد و حکم صادر شد.»

این وکیل دادگستری وکالت مرضیه امیری روزنامه‌نگار بازداشتی روز کارگر، و همچنین ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی‌فرد از فعالان کارگری بازداشتی در ارتباط با اعتراض‌های نیشکر هفت‌تپه را بر عهده دارد.

به گفته او، بر اساس ماده ۴۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری باید برای این افراد دادگاه تجدیدنظر برگزار می‌شد.

این وکیل دادگستری همچنین از ادغام پرونده بازداشتی‌های اعتراض روز کارگر و اعتراض‌های نیشکر هفت‌تپه از سوی دادگستری خبر داد.

او ضمن «غیرمجرمانه» دانستن نقش موکلان خود در اعتراض‌های هفت‌تپه گفت که به دیوان عالی کشور در زمینه احکام صادر شده اعتراض خواهد کرد.

پیشتر محمدی‌فرد و الهیاری در پرونده اعتراض‌های هفت‌تپه از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به پنج سال حبس قطعی محکوم‌‌ شده بودند. حکم مشابهی نیز برای امیری در پرونده روز کارگر صادر و تایید شده است.

دکمه بازگشت به بالا