تازه‌های سیاسی

حسن روحانی: دی ماه ۹۶ جزو روزهای تلخ تاریخ ماست

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران صبح دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفت: نظام ما روی رفراندوم است و آن همه‌پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی باشد.

او با اشاره به اظهارات برخی درباره موضوع رفراندم افزود: برخی از کلمه رفراندم خوششان نمی‌آید؛ این در حالیست که پایه انتخابات ما از رفراندم شروع شد.

روحانی همچنین با اشاره به اتفاقات دی ماه سال ۹۶ خاطرنشان کرد: دی ماه ۹۶ عده‌ای به خیابان‌ها آمدند و شلوغ کردند. حال ممکن است عده‌ای از آنها معترض و عده دیگر غیر معترض باشند، اما دی ماه سال ۹۶ جزو روزهای تلخ تاریخ ماست.

رئیس جمهوری ایران در تهران ادامه داد، باید پاسدار جمهوریت نیز باشیم؛ چرا که در قانون اساسی ما جمهوریت نیز وجود دارد و من می‌ترسم که روزی این کلمه جمهوریت نیز تبدیل به جرم شود. در قانون اساسی ما کلمه جمهوری، رئیس جمهوری و جمهوریت وجود دارد و ما باید پاسدار اسلامیت و جمهوریت باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فشاری که امروز روی ملت ما وجود دارد از هر زمان دیگری بیشتر است؛ ما در گذشته تحریم داشتیم و با مشکلات مختلف نیز مواجه بوده‌ایم، اما به اندازه امروز مردم ما در فشار نبودند.

روحانی در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور همچنین با اشاره به برخی مخالفت‌ها در روند اجرای لوایح مربوط به FATF در کشور، تصریح کرد: نمی‌شود قانون و مقرراتی را که دولت آن را تصویب کرده و به عنوان لایحه به مجلس داده و مجلس نیز به عنوان نماینده ملت آن را تصویب کرده بین زمین و آسمان بماند و بعد روابط ما با دنیا دچار مشکل شود؛ مگر می‌شود روابط بانکی ایران با دنیا قطع شود و به هم بریزد؟ چه کسی در این کشور تصمیم می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا