تازه‌های سیاسی

واکنش ها به حمله راکتی تازه به سفارت آمریکا در عراق

حمله موشکی تازه به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، واکنش هایی را بدنبال داشته، از جمله وزارت امور خارجه روسیه به حمله راکتی به ساختمان سفارت امریکا در بغداد واکنش نشان داده است.

سرگی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، طی اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که لازم است امنیت هر نهاد دیپلماتیک حفظ شود و شکستن این قاعده درست نیست.

سفیر کانادا نیز حمله راکتی به اطراف سفارت آمریکا در بغداد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده که عاقبت خوبی نخواهد داشت.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به نیروهای امنیتی دستور داده تا برای ممانعت از تکرار تجاوز به سفارتخانه امریکا در بغداد، تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

عبدالمهدی در این بیانیه اعلام کرده است، بار دیگر تجاوز به هیات‌های دیپلماتیک خارجی با سقوط چندین راکت به داخل محوطه سفارتخانه امریکا در بغداد تکرار شد، ما این اقدامات قانون‌شکنانه را تقبیح و محکوم می کنیم.

در عین حال جواد الطلیباوی، سخنگوی نظامی عصائب اهل الحق از گروه های نزدیک به جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده که حمله کار آنها نبوده است.

دیروز یکشنبه ششم بهمن، منطقه سبز بغداد هدف چند راکت قرار گرفت که سه راکت آن به ساختمان سفارت آمریکا اصابت کرد.

برخی از منابع خبری تعداد راکت‌های کاتیوشای شلیک شده به منطقه سبز را پنج مورد اعلام کرده‌اند. یکی از این راکت‌ها، وقت شام به کافه سفارت آمریکا برخورد کرده است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا