سیاسیمقاله

آیا نظام جمهوری اسلامی اصلاح خواهد شد ؟

#آرش_صالحی

✍️بنا بر اسناد مشهود، مدلل و متقن، خمینی پیش از انقلاب۵۷ و خصوصا در پاریس طی مصاحبه هایش با جراید و رسانه های بین المللی، وعده های فریبنده ای به مردم ایران داد و پس از به دست گرفتن امور، خلف وعده نمود.

 

✍️او در پاریس گفت: من هیچ سمت دولتی را نخواهم پذیرفت. علما خود حکومت نخواهند کرد. این حکومت در همه‌مراتب خود متکی به آرای مردم و تحتِ نظارت و ارزیابی و انتقاد عمومی خواهد بود. من و سایر روحانیون در حکومت، پستی را اشغال نمی‌کنیم. ما آزادی به همه مسالك و عقايد مي دهيم.

 

✍️خمینی در فرانسه و در جواب خبرنگاری که از او پرسید: شما به دنبال چه نوع حکومتی هستید؟ گفت: جمهوری که ما به دنبال آن هستیم، یک جمهوری دموکراتیک است مثل فرانسه!  اما پس از استقرار در تهران گفت: جمهوری دموکراتیک نه! جمهوری اسلامی! او در تهران گفت: یکی دو سال از عمر من مانده است، می خواهم آن را وقف شما ملت بکنم!

 

✍️بنی صدر در مصاحبه تلویزیونی گفت: وقتی به خمینی اعتراض کردیم و گفتیم: وعده هایی که در پاریس دادید خلاف آن چیزی است که در ایران انجام می شود! خمینی خیلی کوتاه پاسخ داد: “خدعه کردم!”

 

✍️خمینی حدود پنج سال بعد از انقلاب۵۷ و در آذر ۱۳۶۳ در جماران چنین گفت: آن هایی که می گویند اسلام نباید آدمکشی بکند ، آدم های نفهمی هستند که معنی اسلام را نفهمیده اند. پیغمبر برای همین می آید که جنگ کند و آدم بکشد. قرآن هم می گوید بکشید، بزنید، حبس کنید. یوم الله روزی است که خداوند برای تنبیه ملت ها یک زلزله ای را وارد می کند، یک سیلی را وارد می کند، یک طوفانی را وارد می کند! تا آدم بشوید!

 

✍️آری، جمهوری اسلامی با “دروغ”و”فریب” آغاز شد و آنچه مشهود است، هرگز از مسیرش منحرف نشده است، از لحظه نخست بر مبنای دروغ و نیرنگ ایجاد شد و این صفات رذیله دائما ملازم و همراه آن بوده است.

 

✍️جمهوری اسلامی که شاید بهتر باشد بگوئیم جمهوری شیعی آخوندی، همانطور که از اسمش پیداست، اساسا یک حکومت ایدئولوژیک فرقه ای است و هرگز راضی به جدایی ساختار شیعی از حکومت نخواهد شد و نمی تواند دست از و تبعیض‌ علیه سایر ادیان و تفکرات بردارد.

 

✍️بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند: اصلاح زمانی معنی پیدا می کند که شما به اصل مشکل باور داشته باشید، اما در جمهوری اسلامی بنا به گفته سران نظام، هرگز مشکلی وجود نداشته! قانون اساسی و عملکرد مسئولین نظام صحیح و بر مبنای سیره علوی و سیاق مهدوی بوده است، پس باید به دنبال اصلاح چه چیز بود؟!

 

✍️رهبر جمهوری اسلامی هم اساسا مدعی است: هر که می گوید در جمهوری اسلامی آزادی نیست دروغ می گوید! او در سخنرانی اخیرش هم گفت: ایرانی ها، آن معترضین نیستند! ایرانی ها این هایی هستند که در سخنرانی من حضور دارند جالب آنکه حتی در چهارچوب تفکر آخوندی، شرط رهبریّت در قانون اساسیِ خودشان، عدالت است و دروغ عدالت را ساقط می کند، لذا باید پذیرفت که حکومت آخوندی ساختاری از دروغ بر روی دروغ است و اساسا نه تنها عادل نیست که باطل است! و باطل اصولا قابلیت اصلاح ندارد.

 

✍️با توجه به مواضع خامنه ای در خصوص عدم بازداشت منتقدین، باید گفت در جمهوری اسلامی از روز اول موافقان حکومت(به گفته خامنه ای ایرانی ها) آزاد بوده و هستند، اما هر کس زبان به انتقاد بگشاید و اسرار هویدا کند، از دید حکومت او اساسا ایرانی محسوب نمی شود!

 

✍️جمهوری اسلامی، حکومتی است که در آن هر نوع مطالبه گری و اعتراض به فساد گسترده حکومتی، آغازی برای رفتن به دادگاه و زندان است! رژیم آخوندی، منتقدانش را به جاسوسی و مزدوری برای آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی ، سلطنت طلبها، و مجاهدین خلق متهم می کند.

 

✍️اصلاح طلبان هم با ادبیاتی نرم و فریبنده اما با معنی و هدف  یکسان، انتقاد از اصل رژیم را برنمی تابند.

 

✍️واقعیات سیاسی می گویند که نظام جمهوری اسلامی اصلاح نخواهند شد. اگر هم در موارد بسیار معدودی تغییری انجام شده است، از بیم مواجهه با چالش بقای نظام بوده است و نه اصلاح آن.

 

✍️اصلاح در جمهوری اسلامی غیر ممکن است، زیرا از سویی راه های قانونی برای اصلاح بسته است(انتخابات مهندسی شده) و از سویی دیگر شفافیت که اصل ابتدایی اصلاح پذیری و مبارزه با فساد در هر حکومت است، به هیچ عنوان در رژیم آخوندی تحمل نمی شود، فقدان آزادی بیان و سانسور در رسانه‌ها، مطبوعات، تشکل‌ها و تجمعات موجب گسترش فساد شده است.

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا