ایران

خطر مرگ، کودکان را در مناطق زلزله‌زده ایران تهدید می‌کند

یوسف داودی، نماینده سراب و میانه در مجلس در تذکری شفاهی به حسن روحانی، رییس دولت ایران اظهار داشت: سرما، جان کودکان را در مناطق زلزله‌زده تهدید می‌کند.

او خطاب به حسن روحانی تصریح کرد: «زلزله اخیر سراب و میانه موجب خسارات فراوانی شده است. بسیاری از مردم به ویژه روستاییان بی‌خانمان شده‌اند.»

وی اضافه کرد: «برای ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی که در زلزله، بعضی کاملا تخریب شده و بعضی نیازمند تعمیر است، هیچ اقدامی صورت نگرفته است».

به گفته داودی؛ سرمای شدید زمستان شرایط سختی را برای روستاییان سراب به وجود آورده است. سرما آنقدر شدید است که خطر مرگ، کودکان را تهدید می‌کند. ۱۷ آبان امسال زلزله‌ای به بزرگی ۵,۹ ریشتر شهر تَرْک  واقع در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند، جان ۵ تن را گرفت و سه هزار روستا را در سراب و میانه تخریب کرد.

فردین فرمند، نماینده میانه در مجلس، یکشنبه یکم دی از عدم رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان میانه انتقاد کرده و گفته بود: «اکنون در پای کوه‌های میانه میزان زیادی برف باریده و این موضوع زندگی را برای زلزله‌زدگان در چادر و محل اسکان‌های ابتدایی سخت کرده است».

بی‌توجهی نظام تهران به شرایط آسیب‌دیدگان زلزله و سیل همواره مورد انتقاد قرار گرفته است؛ و این، در حالی‌ست که همزمان با کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، علی لاریجانی، رییس مجلس اعلام کرد که به دستور و اذن آیت‌الله خامنه‌ای، مبلغ دویست میلیون یورو از محل صندوق ذخیره‌ی ملی، به بودجه‌ی این شاخه‌ی سپاه پاسداران در دو ماه باقی‌مانده از سال ۹۸ افزوده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا