تازه‌های سیاسی

تلاش احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت

روزنامه اعتماد با بررسی حضور جریانات سیاسی در انتخابات ۹۸ ایران، نام رئیس دولت بهار را برگ برنده‌ای برای اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم دانست.

گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور برخی از کاندیداها که در دولت محمود احمدی‌نژاد دارای پست و مقام بودند و یا از حلقه یاران او محسوب می‌شدند، احتمال ارائه لیست مستقل اصول‌گرایان نزدیک به او را تقویت کرده است.

روزنامه شرق نوشته است، شنیده‌های سایت دیده‌بان دولت حاکی از آن است که یاران سابق احمدی‌نژاد لیست جداگانه‌ای از ائتلاف اصول‌گرایان ارائه خواهند داد.

در روزهای گذشته لیستی از برخی شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، دانشگاهی و رسانه‌ای با عنوان «لیست مردمی پویش گام دومی دعوت جوانان انقلابی از نیروهای متخصص ولایی برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم» منتشر شد. در لیست مذکور نام مدیران ارشد و میانی ۶ سال نخست دولت محمود احمدی‌نژاد و برخی چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ ای اصول‌گرا دیده می‌شود؛ افرادی همچون: احمد وحیدی به عنوان سرلیست، وحید جلیلی، علی باقری، مهدی محمدی، حسین آبنیکی، فواد ایزدی، یاسر جبرائیلی، محمد صادق کوشکی و محمد هادی زاهدی.

به نوشته روزنامه شرق، در حلقه تصمیم‌گیری این فهرست انتخاباتی افرادی هم چون علی نیکزاد، محمدصابر شاهنوش، شمس‌الدین حسینی و برخی دیگر از چهره‌های اصول‌گرای نزدیک به دولت سابق حضور دارند و قرار است هم‌‌زمان با رونمایی از این لیست، برنامه جامع اقتصادی آنها با شعار «بهار خدمت نزدیک است» نیز رونمایی شود.

این در حالی است که بسیاری از نزدیکان به محمود احمدی‌نژاد، چنین فهرست‌هایی را منتسب به جریان بهار نمی‌دانند و آنها را گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌خوانند. وحید هروآبادی، فعال سیاسی نزدیک به جریان بهار، چهارشنبه دوم بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) درباره ارائه چنین لیست‌هایی گفت:

«انتشار لیستی تحت عنوان بهار خدمت فقط گمانه‌زنی رسانه‌هاست، آقای احمدی‌نژاد اگر موضعی داشته باشد، خودش اعلام خواهد کرد و دوستان ما در جریان بهار در حال‌ حاضر هیچ فعالیتی در راستای این که لیست منتشر کنند، ندارند.»

دکمه بازگشت به بالا