تازه‌های سیاسی

علمای برجسته سرباز با بیگناه خواندن مولانا کوهی، خواهان آزادی وی شدند

تعدادی از علمای برجسته شهرستان سرباز شامگاه پنج شنبه ۳ بهمن ماه در جلسه مدیران مدارس شهرستان سرباز، با تاکید بر بیگناهی مولانا فضل الرحمن کوهی خواهان آزادی وی شدند.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، مولوی عبیدالله افروخته؛ استاد برجسته منبع العلوم کوه ون، مفتی عبدالملک آرامش، رئیس دارالافتاء منبع‌العلوم کوه‌ون، مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه راسک و مولوی واحدبخش بلوچی مدیر داخلی مدرسه دینی صدیقیه سگار سخنرانان این جلسه بودند که با تاکید بر بی گناهی مولانا کوهی، خواهان آزادی وی شدند.

در همین حال ،مولوی عبیدالله افروخته استاد حدیث و فقه منبع العلوم اظهار داشت:” در طول تاریخ زندانی کردن اهل حق، تبعات سنگینی برای دولت‌ها داشته است، لذا ما به دولت مردان توصیه می کنیم که مولانا کوهی را آزاد کنند”.

این روحانی برجسته بازداشت مولانا کوهی خصوصا در این فصل انتخابات را اشتباه بزرگ خوانده و افزود:” مسئولین باید سریعا مولانا کوهی را آزاد کنند”.

از دیگر سو ،مفتی عبدالملک آرامش، رئیس دارالافتای منبع العلوم کوه ون نیز با تاکید بر بیگناهی مولانا کوهی، آزادی وی را خواست توده علما دانست و گفت: “علما در مقابل زورگویان، حق‌گویی و اظهار حق کرده‌اند و از گفتن حق شانه خالی نکرده‌اند و تا الان نیز نخواهند کرد”.

وی تلاش برای آزادی مولانا کوهی را وظیفه همه علما، صاحبان منبر و تریبون، نویسندگان و همچنین عموم مردم دانسته و اظهار امیدواری کرد که مسئولین هرچه زودتر مولانا کوهی را آزاد کنند.

همزمان ،مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک نیز گفت:” مولانا کوهی از قانون فراتر نرفته است اگر در نظام اسلامی حقوق خود را نتوانیم بگوییم،  پس از چه نظامی انتظار احقاق حقوق داشته باشیم”.

وی ادامه داد:”ما معتقدیم که دولت مردان به ابهاماتشان در مورد مولانا کوهی جواب نداده‌اند و البته ما مطمئنیم که مولانا در اسرع وقت به جمع ما برمی‌گردد”.

مولوی واحد بخش بلوچی استاد و مدیر داخلی مدرسه دینی صدیقیه سگار نیز آزادی مولانا کوهی را خواست تک تک مردم دانسته و هشدار داد که: ” ادامه بازداشت مولانا کوهی به صلاح منطقه نیست، لذا ما از مسئولین می خواهیم که هرچه زودتر مولانا کوهی را آزاد کنند”.

این اعتراضات در حالیست که مولانا فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ سرباز از روحانیون منتقد سیاست‌های نظام تهران از هفتم آذر در بازداشت بسر می برد.

در پیوند با این موضوع ، امروز ( شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) گزارش شد که  مولوی عبدالرئوف دشتى، محمد نور آسکانی و عبدالعزیز شیروزهی از همراهان مولانا کوهی که پیشتر بازداشت شده بودند، آزاد شدند .

https://t.me/kalemehtv/54405

در حال حاضر مولانا کوهی وحافظ اصغر کوهی در بازداشت هستند .

دکمه بازگشت به بالا