تازه‌های سیاسی

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه: کشور در امن‌ترین زمان برای گردشگری است

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در تازه‌ترین اظهارات خود گفته  است که “امروز کشور، در امن‌ترین زمان خود به سر می‌برد و بیش از همیشه می‌توانیم امنیت را برای همه مردم و گردشگران تامین کنیم”.

رئیس قوه قضائیه در حالی از امنیت توریسم سخن گفته که خبرگزاری دولتی ایلنا در ایران، در گزارشی با بررسی تبعات حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و سپس ساقط کردن هواپیمای اوکراینی با موشک سپاه گزارش داده که “در پی وقوع حوادث اخیر در کشور، آمار گردشگران خارجی با کاهش چشمگیری روبرو شده و تقریبا تمامی تورهای بلوک غرب که قصد سفر به ایران را داشتند، سفر خود را لغو کرده و یا به تعویق انداخته‌اند”.

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هم گفته “بیش از ۷۰ درصد تورهای ورودی به ایران درخواست کنسلی داده‌اند و احتمالا در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد گردشگران ورودی نیز خواهیم بود”.

همزمان حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس هم اعلام کرده “همه گردشگران خارجی که برای نوروز ۱۳۹۹، در استان هتل رزرو کرده بودند، با توجه به شرایط کنونی آن را لغو کردند”.

به گفته حسن سیادتان، “تمام هتل‌های استان در حال ورشکستگی‌اند و عواملی مانند اتفاقات اخیر و گرانی بنزین سبب شد افراد از سفرهای هوایی و زمینی منصرف شوند”.

دکمه بازگشت به بالا