تازه‌های سیاسی

همسر یکی از قربانیان پرواز۷۵۲، از تهدید خود توسط نیروهای امنیتی و سپاه خبر داد

جواد سلیمانی، همسر الناز نبیی یکی از مسافران پرواز۷۵۲ خبر داد که در پی تهدید ماموران امنیتی و احضار به وزارت اطلاعات، مجبور شده زودتر ایران را ترک کند.

جواد سلیمانی، همسر یکی از جان‌باختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی، در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:«در مراسم ترحیم دیدم که فرمانده سپاه و نماینده خامنه‌ای در سپاه به‌عنوان صاحب عزا ایستادند کنار ما، که به آنها گفتم اینقدر بی‌غیرت نشدم که شماها بایستید به‌عنوان صاحب عزا.»

وی در ادامه آورده است که «هم به امام جمعه و هم نماینده رهبر در سپاه، در مراسم ترحیم گفتم که شما از یزید وقیح‌ترید». او با ابراز خرسندی از دادن این پیام به امام جمعه، و نماینده خامنه‌ای در سپاه، تأکید کرده است: «خوشحالم که این را گفتم چون حرف دل(همسرم،) الناز (نبیی) بود».

جواد سلیمانی افزوده است: «همان روز ترحیم به من پیام دادند که دهنت را ببند و این اولین و آخرین اخطار است».

جواد سلیمانی، پس از آن؛ از سوی نیروهای امنیتی؛ از جمله: اداره اطلاعات زنجان به اتهام توهین به خامنه‌ای، مورد تهدید قرار گرفته و ناگزیر به ترک ایران شده است.

در حالی که رویکرد علی خامنه‌ای درباره‌ی سرنگونی هواپیمای مسافربری با شلیک موشک سپاه، مورد انتقاد قرار گرفته و سرآغاز اعتراضات مردمی در دی‌ماه بود، اما وی در خطبه نماز جمعه تهران مدعی شد که مادر یکی از جان‌باختگان هواپیما در نامه‌ای به او نوشته که پای انقلاب ایستاده‌ایم.

دکمه بازگشت به بالا