تازه‌های سیاسی

وزیر آموزش و پرورش: ایران آماده بازسازی مدارس در سوریه است

محسن حاجی میرزایی اظهارداشت: با توجه به تجربیات ایران در زمینه بازسازی، بهسازی، نوسازی و تجهیز واحدهای آموزشی، آماده همکاری و انتقال تجربیات به دوستان سوری در این زمینه هستیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش که پس از تصدی مسوولیت وزارت آموزش‌ و پرورش، سوریه را به‌عنوان اولین مقصد خارجی خود برگزیده است، از تولید محتوای آموزشی و تربیت‌معلمان به‌عنوان زمینه‌های همکاری میان تهران و دمشق نام برد.

اظهارات وزیر آموزش و پرورش ایران در سوریه، موجی از انتقادها و خشم شهروندان و فعالان مدنی ایران را به دنبال داشته است؛ زیرا ایمنی ضعیف مدارس در ایران همواره محل بحث دستگاههای مختلف از آتش نشانی تا آموزش و پرورش بوده است.

به گفته مهراله رخشانی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در ایران ۱۶۰ هزار کلاس درس ناایمن، معادل ۳۰ درصد مدارس کل کشور وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی‌اند.

همچنین زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از هزار واحد آموزشی فرسوده در تهران خبرداده است.

محسن حاجی میرزایی درحالی از آمادگی جمهوری اسلامی برای بازسازی مدارس سوریه خبر داده است که اکثر شاگردان بلوچ و عرب در ایران در کلاس های درس کپری و گاها در آغل حیوانات درس میخوانند.

اکنون و با جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان همان کلاس‌های کپری نیز از بین رفته اند و به نوشته خبرگزاری آنا، سیل ۳۴۴ واحد آموزشی را تخریب کرده است.

حال سوالی که به قول فعالان شبکه های مجازی باید از مقامات جمهوری اسلامی پرسیده شود این است که، آیا در شرایطی که فضای آموزشی ایران با بحرانهای جدی مواجه است، رواست که چراغ نفت ملت را در سوریه برافروزید؟

دکمه بازگشت به بالا