تازه‌های سیاسی

مشکلات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد

با گذشت ۱۲ روز از بارندگی شدید و سیل در بلوچستان، به‌رغم خبرهایی که از رسانه‌های داخلی درباره امدادرسانی‌ها منتشر می‌شود، مردم این استان همچنان با مشکلات بسیاری دست به‌گریبانند.

گزارش‌های میدانی و اظهارات منابع محلی، حاکی‌ست که سیل‌زدگان به مواد غذایی و بهداشتی همچنان نیاز دارند، بسیاری از مدارس تخریب شده‌اند و دسترسی به آب سالم کم است.

همزمان با پایان گرفتن بارش باران، خطر شیوع بیماری‌ در میان مردم آسیب‌دیده افزایش یافته است.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مهم‌ترین اولویت‌های مورد نیاز مردم سیل‌زده در جنوب استان سیستان و بلوچستان شامل خوراکی (آرد، حبوبات، انواع کنسرو، مواد پروتینی، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای)، اقلام غیرخوراکی (پتو، زیرانداز، پشه‌بند، ملافه و پارچه، پلاستیک ضخیم، طناب) و اقلام بهداشتی (صابون، پودرهای شوینده، لباس زیر، و اقلام بهداشت فردی) است.

بر اساس برآوردهای اولیه، خسارت وارده به زیرساخت‌های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده‌ها، تأسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، و منازل مسکونی آسیب زده است. افزون بر این هفت هزار رأس دام در مناطق سیل‌زده تلف شده‌اند.

گزارش‌ها از مناطق سیل‌زده حاکی‌ست که با وجود شب‌های بسیار سرد، بسیاری از مردمی که خانه‌های خود را در سیل از دست داده‌اند در فضای باز می‌خوابند و لباس، پتو و امکانات زندگی خود را از دست داده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا