تازه‌های سیاسی

فلاحت‌پیشه: ظریف را روی «نیمکت ذخیره» نشاندند و ادبیات نظامی را به دیپلماسی کشور تحمیل کردند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه با رسانه‌های داخلی گفته است: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران را روی «نیمکت ذخیره‌» نشانده‌اند و شورای عالی امنیت ملی، عملاً وظایف وزارت خارجه را بر عهده گرفته است.

فلاحت‌پیشه در بخشی از این مصاحبه تصریح کرد: به اعتقاد من کشاندن موضوع (برجام) در حیطه سیاست خارجی به شورای عالی امنیت ملی اشتباهی بود که از ابتدا اتخاذ شد.

فلاحت‌پیشه  در مورد برجام ادامه داده است، حتی بعد از آنکه آقای روحانی تلاش کرد، برجام را به وزارت خارجه بازگرداند، اما دوباره شاهد آن بودیم که وزارت خارجه تنها یک مجری‌ست و این یکی از مواردی‌ست که موجب شده تا موضوعی کاملا فنی که می‌توانست از طریق دیپلمات‌های آشنا به امور به صورت تخصصی پیگیری شود، تبدیل به موضوعی شده است که ادبیات امنیتی و نظامی و حتی ادبیات حاکم بر یکسری سخنرانی‌های تند اثر خود را بر الفاظ دیپلماتیکی داشته است.

پیش از این؛ ناظران بر رویکرد سیاسی و دیپلماسی نظام تهران، از وزیر خارجه به عنوان «ماله‌کش نظام»؛ و به طور کلی از دولت و شخص رییس‌جمهور به عنوان «پادوی نظام و شخص علی خامنه‌ای» یاد کرده‌اند؛ هرچند آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت‌های مختلف از مسؤولیت‌پذیری درباره‌ی مسایل مختلف کشوری سر باز زده است.

دکمه بازگشت به بالا