سیاسیمقاله

فرافکنی رژیم آخوندی با جریان استیضاح “پرزیدنت ترامپ”

#آرش_صالحی

✍️درحالیکه با رای مجلس نمایندگان آمریکا، بحث استیضاح “پرزیدنت ترامپ” به سنا ارجاع شده است، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حکایت از افزایش محبوبیت افکار عمومی به چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور دارد. رئیس جمهور ایالات متحده متهم شده است که مانع انتقال به موقع یک کمک امنیتی مصوب آمریکا به اوکراین شده تا با تحت فشار قرار دادن اوکراین، دولت این کشور را به تحقیق درباره فساد اداری “جو بایدن” رقیب انتخاباتی “پرزیدنت ترامپ” وادارد.

 

“✍️پرزیدنت ترامپ” پذیرفته است که در مکالمه با همتای اوکراینی‌اش از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا در مورد “جو بایدن” رقیب سیاسی‌اش و پسر او، “هانتر بایدن” که به فساد متهم هستند تحقیقاتی انجام دهد. “نانسی پلوسی” رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید: این رشوه است.

 

✍️در هر صورت اکنون اختیار در دستان سنا است، جمهوریخواهان ۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند، همینطور ۴۵ سناتور دموکرات و ۲ سناتور مستقل. برکناری “پرزیدنت ترامپ” تنها در شرایطی رخ خواهد داد که حداقل ۶۷ سناتور در مقام دادستان او را حداقل در یک یا دو ماده از استیضاح محکوم کنند و این یعنی دموکرات ها باید راهی پیدا کنند تا ۲۰ سناتور جمهوریخواه مجاب شوند به برکناری پرزیدنت ترامپ رای بدهند که این بیشتر شبیه به یک شوخی است!

 

✍️بنابراین، قاعدتا رئیس جمهور ترامپ با رای اکثریت سناتورهای جمهوریخواه سنا، از این اتهام تبرئه خواهد شد و این امر به احتمال زیاد باعث افزایش محبوبیت او در انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز می شود. باید به‌خاطر داشته باشیم که هدف از طرح این استیضاح در آمریکا، محکوم کردن رئیس جمهوری این کشور به عنوان یک متخلف نیست، بلکه این پروسه برای حفظ نظام دولتی سالم برای تدوام مدیریت صحیح است.

 

✍️روزنامه “نیویورک تایمز آمریکا” اعلام کرد: “جف وان درو” که یکی از نمایندگان دموکرات مخالف طرح استیضاح “دونالد ترامپ” ر‌ئیس جمهوری این کشور است، در اعتراض به طرح استیضاح ترامپ، از حزب دموکرات خارج شده و به حزب جمهوری‌خواه پیوسته است. خبرگزاری”رویترز” هم در این خصوص نوشت: این امر نشان‌دهنده فشارهای اعمال‌شده بر دموکرات‌های میانه‌رو در جریان عملیات استیضاح ترامپ است.

 

✍️و اما در جریان این استیضاح، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی(ایرنا) این چنین اظهار نظر نمود: به گفته تحلیلگران، با اینکه احتمال برکناری ترامپ در جریان این استیضاح تقریبا صفر است، اما در شرایط کنونی، تحقیقات کنگره می تواند برای ایران مثبت باشد از این جهت که رئیس‌جمهوری آمریکا درگیر مشکلات داخلی می‌شود و فرصت کمتری برای صدمه زدن به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت! از سوی دیگر کلید خوردن طرح استیضاح ترامپ باعث تضعیف کمپین انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ می شود، درحالی که همه کاندیداهای حزب دموکرات وعده می دهند که در صورت پیروزی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری به برجام بازخواهند گشت!

 

✍️درحالی که مسئولین جمهوری اسلامی از استیضاح ترامپ خوشحالی میکنند، خبر بد برای هواداران رژیم آخوندی این است که، نظرسنجی های رسانه های آمریکا می گویند، استیضاح محبوبیت ترامپ را بالا برده است!

 

✍️در همین حال، “رودی جولیانی” مشاور حقوقی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با انتشار یک ویدئو از شلیک مامورین خامنه ای به مردم معترض و کشتار پنهان مردم ایران نوشت: یک سند ویدئویی! این چیزی است که تحت دستور رژیم تروریست در ایران اتفاق می افتد، در حالی که واشنگتن پست، نیویورک تایمز و سی ان ان و  ان بی سی کودتای استیضاح(ترامپ) را پوشش می دهند!

دکمه بازگشت به بالا