تازه‌های سیاسی

نماینده مجلس: فرضیه حمله سایبری در ماجرای سرنگونی هواپیما اوکراینی منتفی است

مجتبی ذوالنوری،‌ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ارتباط با سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین فرضیه‌های مرتبط با حمله سایبری به پدافند سپاه را «منتفی» اعلام کرد.

ذوالنوری روز دوشنبه ۳۰ دی‌ماه ‌ضمن اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی با مقام‌های نیروهای مسلح در این زمینه اعلام کرد: «ابهام در خصوص احتمال جنگ الکترونیک و هجوم سایبری در این حادثه به عنوان یکی از مباحث مطرح شد که تقریبا تا الان این موضوع منتفی است».

این نماینده مجلس دلیل تاخیر در اعلام دلیل سقوط هواپیما را بررسی فرضیه‌های مختلف مرتبط به آن از سوی نیروهای مسلح اعلام کرد.

مجتبی ذوالنوری همچنین اشاره کرد که قطع شدن اپراتور و سامانه با شبکه کنترل آتش تاکنون اثبات نشده است. پیشتر امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، مدعی شده بود که در زمان حمله ارتباط اپراتور پدافند قطع شده بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ارتباط با دلیل عدم اعلام عمومی وضعیت جنگی اظهار کرد: «نمی‌شد در کشور حالت فوق‌العاده و جنگی را با توجه به تبعاتی که در زندگی مردم دارد، اعلام کرد و این نکته در این جلسه روشن شد.»

گفتنی است، چندی پیش احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان جمهوری اسلامی در نشست این نهاد درباره هدف قرارگرفتن هواپیمای مسافربری اوکراین توسط سپاه گفته بود: فرضیه خرابکاری دشمن نیز مطرح است.

دکمه بازگشت به بالا