اخباراهل سنت

افزایش فشار بر مدرسه دینی پشامگ، احضار استاد و همچنین یکی ازطلاب این مدرسه

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه، در پی افزایش فشار بر مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ سرباز در سیستان وبلوچستان، عبدالماجد درغاله ساکن جکیگور به اداره اطلاعات راسک احضار شد.

عبدالماجد درغاله

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار شبکه جهانی کلمه گفت:” اداره اطلاعات روز یکشنبه ۲۹ دی ماه این طلبه را احضار کرده وسپس مورد بازجویی قرار داده است”.

این منبع افزود:” نیروهای اطلاعات فقط برای تحت فشار قرار دادن  مدرسه دینی پشامگ شاگردان این مدرسه را احضار می کنند و پس از بازجویی و سوالات بی ربط و تهدید، آنها را آزاد می کنند”.

وی ادامه داد”: درخلال بازجویی یاد شده، دیدگاه طلبه مذکوردر مورد مولانا فضل الرحمن کوهی مدیر مدرسه انوارالحرمین که در بازداشت است سوال شده است”.

این منبع همچنین گزارش داد که “هفته گذشته نیز یکی از مدرسین این مدرسه بنام حافظ اسلم آسکانی به اداره اطلاعات احضار شده وسپس مورد بازجویی قرار گرفته است”.

حافظ اسلم آسکانی

 

این درحالیست که ادهم لله زهی یکی از ساکنان پشامگ نیز پس از اعتراض به بازداشت مولانا کوهی برای بار دوم درتاریخ  ۱۳ دی ۱۳۹۸، با یورش نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد وسپس به زندان چابهار منتقل شد.  .وی پس از دوهفته در حالی که محاسن او را تراشیده بودند آزاد شد.

ادهم لله زهی

در پیوند با این خبر ، یکی دیگر از منابع مطلع به خبرنگار شبکه جهانی کلمه اطلاع داد که” هفته گذشته مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ میزبان مسابقات؛ سخنرانی، قرائت و حفظ قران طلاب در سطح شهرستان سرباز بوده واداره اطلاعات راسک بارها با تماس با اساتید مدرسه مذکور آنها را نسبت به برگزاری مراسم یاد شده تحت فشار قرار داده اند”.

لازم به اشاره است که مولوی فضل الرحمن کوهی در آذر ماه سال جاری پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد، با تعدادی از همراهان خود بازداشت شد.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا