تازه‌های سیاسی

نماینده مجلس: هنرمندان تحریمی وطن‌فروشند،‌هنرمند واقعی قاسم سلیمانی بود

احمد سالک،‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،‌ ضمن انتقاد از تحریم جشنواره فجر از سوی ده‌ها هنرمند ایران، آن‌ها را «وطن‌فروش» خواند و قاسم سلیمانی،‌ فرمانده کشته‌‌شده نیروی قدس سپاه پاسداران،‌ را «هنرمند واقعی» دانست.

سالک در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، اظهار داشت: «اقدام برخی بازیگران در تحریم جشنواره فیلم فجر نوعی وطن‌فروشی است؛ چراکه در شرایطی که کشور نیاز به وحدت دارد، به جای تقویت جامعه به دنبال ایجاد یاس در بین مردم شده‌اند.»

او افزود: «باید این افراد تکلیف خود را با نظام مشخص کنند؛ اگر به اصل نظام و انقلاب اعتقادی ندارند نباید مورد حمایت مادی یا معنوی اعم از معافیت از پرداخت مالیات از سوی نظام قرار گیرند.»

این نماینده مجلس از مذاکره با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی به این موضوع خبر داد. پیشتر نیز یک عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس از تدوین طرحی برای ممنوعیت کار این هنرمندان خبر داده بود.

طی روزهای گذشته و در پی اعتراض‌های عمومی نسبت به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراین از سوی سپاه پاسداران،‌ ده‌ها نفر از هنرمندان ایران با انتشار متن‌هایی در صفحه‌های مجازی خود از شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره فجر انصراف دادند.

در همین رابطه؛ کارگاه‌ها و اجراهای یوجینو باربا و رومئو کاستلوچیه، دو هنرمند ایتالیایی، در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لغو شده است.

جمعی از هنرمندان ایرانی در نامه‌ای به این دو هنرمند ایتالیایی، از آنها خواسته بودند تا برنامه‌های خود را برای جشنواره تئاتر فجر در ایران لغو کنند.

دکمه بازگشت به بالا