ایران

گزارش‌های نگران‌کننده از مناطق سیل‌زده

سیل در بلوچستان، کرمان و هرمزگان موجب بی‌خانمانی ده‌ها هزار تن شد و خسارت بسیار به جای گذاشت. راه‌های ارتباطی بسیاری از روستاها در بلوچستان و هرمزگان همچنان قطع است و سیل‌زدگان در سرما بی‌سرپناه مانده‌اند.

در این میان محمد اسماعیلی مطلق که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، او را مشاور معاون وزیر بهداشت و درمان معرفی کرده،  از خطر شیوع بیماری‌های واگیر در هرمزگان خبر داده است.

محمد اسماعیلی مطلق ، در توضیح وضعیت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان گفته است:  «در دو شهرستان ایرانشهر و چابهار سوله بحران وجود ندارد، اتوبوس و آمبولانس وجود ندارد، ماشین کمک‌دار و آمبولانس کمک‌دار برای مناطق صعب‌العبور وجود ندارد.».

او نبود این امکانات و تجهیزات را از چالش‌های کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

از مناطق سیل‌زده خبر می‌رسد که سیل‌زدگان بی‌سرپناه، شب و روز را در آب و سرما؛ بدون وسایل گرمایشی می‌گذارنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برای بازدید از مناطق سیل‌زده به بلوچستان سفر کرده و همانند بهار امسال وعده داده که دولت سیل‌زدگان را تنها نمی‌گذارد. سیل‌زدگان اما تنها هستند و بنا به گفته‌ی منابع محلی؛ وقتی که روحانی به آنجا رسید، تنهاتر هم شدند؛ چون همه امکانات عمومی برای استقبال از رئیس دولت بسیج شده بود.

سیل در بلوچستان، هزاران تن را بی‌خانمان و بی‌سرپناه کرده و علاوه بر بلوچستان، خسارت‌های فراوانی در هرمزگان و کرمان به‌دنبال داشته است.

دکمه بازگشت به بالا