تازه‌های سیاسی

یک مقام سازمان هواپیمایی کشوری: برنامه‌ای برای ارسال جعبه سیاه به خارج نداریم

حسن رضایی‌فر، مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، گفته است: جعبه سیاه هم‌اکنون در سازمان هواپیمایی ایران است و سعی می‌کنیم در ایران خوانده شود.

این مقام  سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تأکید کرد: «برنامه‌ای برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی به کشور دوم نداریم».

وی همچنین تصریح کرد که «گزینه‌های بعدی ما کشور اوکراین و فرانسه است».

روز جمعه وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین، با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران درباره «بازگرداندن پیکر قربانیان اوکراینی و همچنین نقش اوکراین در تحقیقات مشترک، به ویژه در دسترسی به جعبه‌های سیاه» گفت‌وگو کرده بود.

پیش از این؛ وزرای خارجه ۵ کشور مرتبط با پرواز ۷۵۲ نیز طی نشستی در لندن تأکید کردند که  ایران باید مسئولیت کامل سرنگونی هواپیما را بپذیرد‎. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز روز جمعه ۲۷ دی گفته بود که ایران تخصص تکنیکی لازم برای بازخوانی این جعبه‌های سیاه را ندارد و تنها چند کشور محدود در جهان هستند که از این توانایی برخوردارند».

 شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافری اوکراینی و پنهانکاری مقامات نظام تهران، به بروز اعتراضاتی منجر شد؛ معترضان با سر دادن شعارهای بر ضد سپاه و علی خامنه‌ای، خواستار استعفای فرمانده ی کل قوا شدند.

 

دکمه بازگشت به بالا