تازه‌های سیاسی

شبکه استانی هامون، سخنرانی مولانا عبدالحمید در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران را قطع کرد

به‌دنبال بارندگی شدید و سیل در بلوچستان، و در حالی که مردم این منطقه همچنان از ضعف در امدادرسانی از سوی نهادهای حکومتی انتقاد دارند، جلسۀ شورای هماهنگی مدیریت بحران، روز شنبه ۲۸ دی‌ماه با حضور حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور و شماری از مقامات عالی‌رتبه کشوری و استانی در چابهار برگزار شد.

پوشش زنده‌ی این جلسه که از طريق شبکه استانی هامون؛ پخش می‌شد، به یک‌باره متوقف و حدود ده دقیقه بعد دوباره از سر گرفته شده است.

یک منبع مطلع به شبکه جهانی کلمه گفته که این آغاز و پایان قطع پخش زنده، دقیقا مصادف با سخنرانی مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی در این جلسه بوده است.

این اقدام شبکه هامون پس از آن صورت می‌گیرد که مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته در زاهدان؛ از شبکه استانی هامون به‌خاطر پوشش ضعیف اخبار مربوط به سیل بلوچستان انتقاد کرده بود.

انتقاد مولانا عبدالحمید از نحوه پوشش سیل بلوچستان توسط شبکه‌ی هامون، پس از درخواست‌های مکرر مردم، با ادبیاتی کاملا نرم و ملایم مطرح شده بود.

نبودِ رسانه‌های مستقل، به‌ویژه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مستقل در ایران، همواره مورد انتقاد کنش‌گران مدنی و سیاسی بوده است؛ و صدا و سیما نیز به‌صورتی جهت‌دار، رسانه‌ای تماما حکومتی‌ست که مستقیما از طریق انتصابات رهبر نظام تهران، زیر نظر علی خامنه‌ای فعالیت می‌کند.

به‌گفته‌ی فعالان مدنی بلوچ، در استان سیستان و بلوچستان نیز شبکه استانی هامون توسط افراط‌‌گرایان اداره می‌شود.

این شبکه همچنین به رویکردی تبعیض‌آمیز در رابطه با مسایل قومی و مذهبی مردم و ساکنان این استان، متهم است.

دکمه بازگشت به بالا