تازه‌های سیاسی

افشاگری سپیده قلیان در مورد چگونگی گرفتن اعتراف اجباری از چند فعال مدنی

سپیده قلیان، فعال مدنی که اعترافات اجباری او، چندی پیش؛ در برنامه‌ای از صدا و سیمای نظام تهران پخش شد، روز شنبه ۲۸ دی‌ماه در حساب کاربری توئیتر خود روایت دیگری از پرونده‌سازی‌ها و اخذ اعترافات اجباری از چند زن بازداشتی را منتشر کرد.

قلیان در یک رشته توئیت با اشاره به یاسمن آریانی، منیره عربشاهی، صبا کردافشاری، فرشته دیدنی و مژگان کشاورز، از زندانیان سیاسی که در زندان به‌سر می‌برند، اعلام کرد که در طی مراحل بازجویی از زندانیان سیاسی، مأموران امنیتی سعی داشتند که این زندانیان را وادار به اعتراف اجباری در مورد ارتباط با مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق زنان در خارج از کشور کنند. این فعال مدنی در ادامه نوشته است: بازجویی بر خلاف ظاهر نام و همچنین تلقی عمومی، یک پروسه‌‌ی پرسش و پاسخ نیست و بخشی از بازجویی همیشه به تخریب وجهه‌ افراد موثر بر فکر متهم توسط بازجو می‌گذرد.

سپیده قلیان اوایل دی‌ ماه امسال نیز در توئیتر خود نوشت که در جریان بازجویی‌های مقامات امنیتی از او، یکی از گزارشگران صداوسیما به نام آمنه‌سادات ذبیح‌پور، نقش فعال داشته است. بنابر اعلام این فعال مدنی، در زمان ضبط و تهیه اعترافات اجباری موسوم به طراحی سوخته، خانم ذبیح‌پور در کنار بازجوی پرونده حضور داشته و ناظر بر ضبط این اعترافات بوده است. در پی پخش فیلم اعترافات اجباری قلیان از صداوسیما، او اعلام کرد که از رئیس این سازمان، سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ و همچنین آمنه‌سادات ذبیح‌پور به دلیل مشارکت در تهیه فیلم اعترافات اجباری خود شکایت کرده است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا