تازه‌های سیاسی

محمود صادقی خطاب به خامنه‌ای: فیلم ممانعت از نزدیک شدن مادر داغدار به محل دفن فرزندش را ببیند

محمود صادقی، نماینده مجلس که به تازگی صلاحیتش توسط شورای نگهبان رد شده، از علی خامنه‌ای خواسته تا فیلم خاکسپاری یکی از قربانیان هواپیمای اوکراین را ببیند که در آن با ایجاد حصار، ماموران امنیتی مانع از نزدیک شدن مادر قربانی به محل دفن فرزندش می‌شوند.

آقای صادقی خود در توییتر نوشت: «تاثیر روحی صحنه‌ای که جان‌باخته‌ای را درون حصاری از داربست‌ها دفن می‌کنند و مامور امنیتی مانع از نزدیک شدن مادر داغدار به محل دفن فرزندش می‌شود کمتر از اصل فاجعه نیست.»

محمود صادقی در توئیتش ادامه داد: «کاش رهبری حال و روز این مادر را هم مشاهده کنند.»

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، از شرکت مادر یکی از قربانیان هواپیمای سرنگون‌شده اوکراین در مراسم خاکسپاری فرزندش در همدان با ایجاد داربست‌هایی جلوگیری شده است.

در حالی که یک مامور امنیتی زن در حال آرام کردن این مادر است، او خطاب به مامور زن می‌گوید: «هیچ کاری نکنید، فقط ولمان کنید.»

نیروهای امنیتی و سپاهی در خاکسپاری قربانیان ساقط شدن هواپیمای اوکراین با شلیک سوی سپاه پاسداران، در شهرهای مختلف ایران، حضور گسترده داشتند.

با این حال، رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه تهران گفت که پدر و مادر قربانیان این هواپیما «با وجود اینکه دل‌های‌شان پر از درد و غم بود، در مقابل توطئه و وسوسه‌ دشمن ایستادند و برخلاف آنچه که میل دشمنان بود موضع گرفتند و حرف زدند.»

در یکی دیگر از فیلم های منتشر شده در فضای مجازی، خانواده یکی از قربانیان حمله موشکی سپاه به هواپیمای پروزا تهران- کی‌اف پرچم جمهوری اسلامی را که توسط ماموران در اطراف تابوت فرزندشان پیچیده شده است، با غضب از تابوت جدا می‌کنند و زیر پایشان می اندازند.

همچنین در مراسم خاکسپاری قربانیان هواپیمای اوکراین، شعارهایی علیه شخص خامنه‌ای و همچنین سپاه پاسداران سر داده شد.

با این حال علی خامنه‌ای مدعی شده است که مادرِ یکی از قربانیان به او نامه نوشته و اظهار کرده که «ما پای جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم، پای انگیزه‌های شما ایستاده‌ایم».
گفتنی است، یک مقام وزارت بهداشت ایران که دو فرزندش را در حادثه ساقط کردن هواپیمای اوکراینی از دست داده، گفته: مطمئنم تنها یک اشتباه علت فاجعه بوده است.

دکمه بازگشت به بالا