تازه‌های سیاسی

هنرمندان انصراف‌دهنده از فجر، توسط نماینده مجلس به «محرومیت پایدار» ‎از فعالیت هنری تهدید شدند

پس از اعلام سقوط هواپیمای مسافربری توسط پدافند سپاه، شماری از چهره‌های هنری ایران، از حضور در جشنواره‌های فجر انصراف دادند.

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد در مجلس، به خبرگزاری حکومتی فارس گفته «در هفته آینده طرحی را به مجلس می‌بریم که در آن برای هنرمندانی که از فعالیت‌های هنری انصراف می‌دهند، محرومیت پایداری از فعالیت‌های هنری در جمهوری اسلامی ایجاد شود».

نصرالله پژمان‌فر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس است. او توضیح چندانی در مورد این طرح نداده است.

خبرگزاری فارس ساعاتی پس از انتشار این خبر؛ «محرومیت پایدار» را به «محرومیت» تغییر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس این هنرمندان را به «جوزدگی» متهم کرده و مدعی شده که آنها، «مسیر خود را از مردم جدا کرده‌اند». او در بخش دیگری از اظهاراتش افزوده که «اگر قرار است نباشند، همان بهتر که هیچ‌وقت نباشند».

در روزهای اخیر برخی دیگر از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران نیز به انصراف‌ها واکنش نشان داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم نوشته است: «جریانی شبه‌روشنفکری می‌خواهد با تحریک کارگردانان سینمایی کشور، آنان را از حضور در جشنواره فیلم فجر منصرف کند» و در گزارشی دیگر بدون ارائه مدرک مشخصی آورده که «مهاجرت یکی از عوامل تحریک اهالی سینما برای انصراف از جشنواره فجر است».

واکنش‌ها به انهدام هواپیمای مسافربری با موشک سپاه، به‌طرز کم‌سابقه‌ای به ریزش‌هایی در صدا و سیما و دیگر مراکز تبلیغاتی نظام تهران و مراسم حکومتی؛ از جمله: انصراف شماری از چهره‌های هنری از حضور در جشنواره‌های فجر منجر شده است.

دکمه بازگشت به بالا