ایران

افزایش ترک تحصیل به‌دلیل کاهش بودجه آموزش و پرورش عشایری خوزستان

حمید قنبری، رییس آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان با اشاره به کاهش اعتبارات ایاب و ذهاب از سوی دولت، اعلام کرد که این وضعیت، دانش‌آموزان را با مشکل مواجه کرده است و اگر چاره‌اندیشی نشود، با ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایری روبرو خواهیم شد.

این مقام مسؤول در آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: «با توجه به افزایش نرخ کرایه‌ها با افزایش هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایری مواجه شده‌ایم و همچنین با توجه به تردد روزانه ۵۰ تا ۷۰ کیلومتری، برخی از معلمان نیز با مشکل روبرو شده‌اند.»

وی همچنین اظهار داشت: «به دلیل پرداخت نشدن کرایه رانندگان سرویس مدارس عشایری، ایاب و ذهاب برخی از دانش آموزان متوقف شده است».

قنبری با تاکید براینکه اگر وعده‌های ما به رانندگان سرویس مدارس عملی نشوند، با مطالبات انباشته رانندگان مواجه خواهیم بود، گفت: «از طرف دیگر مهم‌ترین رسالت ما یعنی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایری، کامل صورت نمی‌گیرد و ناقص خواهد ماند.»

رییس آموزش و پرورش عشایری استان خوزستان اعلام کرد: «منابع دولتی پاسخگوی نیازهای به‌حق دانش‌آموزان نیست».

این موضوع به گفته‌ی این مقام مسؤول در آموزش و پرورش خوزستان به افزایش ترک تحصیل در این استان منجر شده است؛ و این، در حالی‌ست که به تصریح قانون اساسی، تحصیل تا پایان دوره‌ی متوسطه رایگان می‌باشد. در سلسله‌ی اعتراضات معلمان و فرهنگیان نیز، «پولی‌سازی مدارس»، یکی از برجسته‌ترین مسایل مورد اعتراض بوده است.

دکمه بازگشت به بالا