تازه‌های سیاسی

شاهزاده رضا پهلوی خواستار فشار حداکثری به رژیم ایران و حمایت حداکثری از مردم شد

آخرین ولی‌عهد ایران که در موسسه «هادسون» در واشنگتن دی‌سی سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر اینکه رفتار رژیم ایران تغییر نخواهد کرد، پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط با این رژیم را خیانت به مردم ایران عنوان کرد.

به گفته شاهزاده رضا پهلوی، «وقت آن رسیده که مذاکره بی‌پایان با رژیم به پایان برسد و با مردم ایران مذاکره شود».

ولی‌عهد پیشین ایران اضافه کرد که رژیم جمهوری اسلامی یک رژیم عادی نیست و رفتار خود را تغییر نخواهد داد.

رضا پهلوی درباره انتظار خود از کشورهای غربی تصریح کرد: «دولت دونالد ترامپ بیشتر از همه دولت‌های آمریکا در ۴۰ سال گذشته با مردم ایران همراهی کرده و بین مردم و حکومت تفاوت قائل شده است».

شاهزاده رضا پهلوی اضافه کرد: «هر اقدامی به جز تغییر رژیم، کار بیهوده‌ای است».

او با بیان اینکه: «مردم انتظار دارند که حمایت از آنان تنها حمایت اخلاقی نباشد»، اظهار داشت: «برای آمریکا و متحدان غربی، بهترین راهکار اعتماد نکردن به رژیم ایران است».

وی خطاب به کشورهای غربی اعلام کرد که باید از کشته شدن مردم جلوگیری کنید.

شاهزاده رضا پهلوی به اعتراضات آبان‌ماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: «ماله‌کش‌های رژیم تلاش می‌کنند که در رسانه‌های دنیا اقدامات حکومت را توجیه کنند».

او همچنین؛ اذعان مقامات رژیم ایران به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی را تنها به دلیل فشار خارجی برشمرد و افزود: «کشورهای خارجی باید از مردم ایران نیز مثل قربانیان هواپیمای مسافربری حمایت کنند».

رضا پهلوی تصریح کرد: «شاهد پایان این رژیم هستیم و رهبران حکومت به‌خصوص آقای خامنه‌ای باید حکومت را رها کنند و اجازه دهند مردم با کمترین هزینه، به آزادی دست یابند».

سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی در موسسه «هادسون» در واشنگتن دی‌سی، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های بین‌المللی داشته است؛ از آن جمله: پوشش زنده این سخنرانی به‌صورت زیرنویس در شبکه جهانی کلمه بود.

دکمه بازگشت به بالا