ایران

ادامه بحران سیل در سیستان و بلوچستان؛ هشدار درباره عفونت و خطر حمله گاندوها

گزارش‌ها از مناطق سیل‌زده جنوب ایران حاکی‌ است که در برخی از مناطق استان سیستان و بلوچستان مردم سیل‌زده در معرض خطر حمله حیوانات وحشی و همچنین عفونت ناشی از لاشه حیوانات اهلی قرار گرفته‌اند.

سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در نشست بررسی مشکلات مناطق سیل‌زده نسبت به خطر ایجاد «کانون‌های عفونت» برای سیل‌زدگان منطقه سیستان‌ و بلوچستان به دلیل وجود لاشه‌های حیوانات اهلی هشدار داد.

هم‌زمان، خبرگزاری ایسنا در گزارشی از خطر حمله تمساح‌های پوزه‌ کوتاه،‌ موسوم به «گاندو»،‌ در برخی مناطق از جمله باهوکلات و جکی‌گور خبر داده‌ است.

به گفته علی زینی‌وند، معاون استاندار سیستان و بلوچستان راه ارتباطی ۸۹۰ روستا در این استان قطع شد و ۸۷۳ روستا نیز برق خود را از دست دادند.

حال با گذشت ۴ روز از سیل، کاربران شبکه های اجتماعی نوشته اند که سیل فقط در دشتیاری نیست، ۳۸ روستای آهوران شهرستان نیکشهر نیز همه راه‌های ارتباطی‌شان قطع شده؛ سقف برخی خانه‌ها ریخته و برف هم شروع به باریدن کرده است.

بر اساس برآورد ابتدایی از حجم خسارات وارده ناشی از سیل، بر اساس گزارش استانداری سیستان و بلوچستان هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های ارتباطی خسارت وارد شده است.

برخی ساکنان مناطق سیل‌زده با ارسال تصاویری نسبت به عدم رسیدگی و حضور مسئولان استانی گلایه کرده و از وضعیت نامساعد خود خبر داده‌اند.

همچنین تعداد زیادی از مردم هنوز از دسترسی به مکان اقامتی مناسب،‌ برق، آب و غذا محروم‌اند. گزارش‌های قبلی حاکی از جان باختن دو نفر بر اثر سیل در این استان بوده است.

سیل و بارش سنگین باران استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ کرمان،‌ هرمزگان و خراسان جنوبی را در چند روز گذشته تحت تاثیر قرار داد.

 

دکمه بازگشت به بالا