تازه‌های سیاسی

ادعای فرمانده سپاه درباره هواپیمای اوکراینی: اگر نمی‌گفتیم با موشک ساقط شده، هیچکس نمی‌فهمید

فرمانده سپاه پاسداران در جلسه غیرعلنی مجلس درباره اصابت موشک سپاه به هواپیمای اوکراینی با ۱۴۷ سرنشین ایرانی مدعی شده است: ما خودمان منشا این فرضیه بودیم که موشک ما، هواپیما را ساقط کرده است. اگر ما مطرح نمی‌کردیم هیچ کس نمی‌توانست متوجه شود.

حسین سلامی که ویدیوی تقطیع شده از سخنرانی‌اش پس از گذشت چند ساعت از برپایی جلسه مجلس در صدا‌و‌سیما پخش شد، درباره ساعات اولیه چهارشنبه گفته، پدافندها باید جنگ را ادامه می‌دادند.

ادعای فرمانده سپاه در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی در ابتدای امر سعی کرد با طرح موضوع نقص فنی، علت واقعی سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اوکراین را پنهان کند.

اما از آنجا که این هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بود، با ورود نهادهای بی‌طرف غربی جمهوری اسلامی دیگر نتوانست موضوع نقص فنی را با تکرار ملکه ذهن ایرانیان کند و در نهایت پذیرفت که یک موشک سپاه، در اقدامی شبه عمد این هواپیما را هدف قرار داده است.

گفتنی است، سلامی در صحبت های خود مدعی شده که ما خودمان منشا فرضیه اصابت موشک به هواپیما بودیم، این درحالی است که در همان ابتدای این فاجعه که مقامات جمهوری اسلامی بصورت یکصدا از نقص فنی خبر می دادند، ایالات متحده اعلام کرد که تحقیقات ماهواره ای آنها نشان میدهد که اصابت موشک علت واقعی سرنگونی هواپیمای اوکراینی است.

حتی بعد ازینکه مقامات استرالیایی، کانادایی و بریتانیایی نیز در مورد اصابت موشک به این هواپیما صحبت کردند، مقامات ایرانی سعی در کتمان واقعیت داشتند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا