تازه‌های سیاسی

پاسخ اقلیم کردستان به نصرالله: تو که سال هاست در سوراخ ها پنهان شده ای، حق حمله به مبارزان نداری

گتیار عادل، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق، با صدور بیانیه ای شدید اللحن به سخنان حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، درباره اقلیم کردستان و «مسعود بارزانی» واکنش نشان داد.

در این بیانیه که «خطاب به حسن نصرالله» نوشته شده آمده که صدای لرزان و رفتار بچگانه ات در حمله به اقلیم کردستان و رهبر امت عجیب نیست.

آقای عادل سپس پرسیده، کسی چون تو که سال هاست در سوراخ ها و تونل ها از وحشت پنهان شده و نور خورشید را ندیده چه حقی دارد که به ملتی مبارز حمله کند؟

در این بیانیه تأکید شده کسانی که نصرالله از دیدارشان با مسعود بارزانی سخن گفته همان کسانی اند که در اکتبر ۲۰۱۷ به دیدار بارزانی رفتند و هدف و بلکه رؤیایشان اشغال کردستان بود که با ایستادگی و مقاومت نیروهای پیشمرگه مواجه شدند و دست خالی و شکست خورده صحنه را خالی کردند زیرا کوه های استوار کردستان دماغشان را به خاک مالید و اوهامشان را به خاک سپرد.

او خطاب به دبیر کل حزب الله لبنان افزوده که تو که از ترس دشمنانت جرئت نداری سر از سوراخ درآوری، چرا می خواهی به امتی اهانت کنی که ربطی به تو ندارند.

دبیر کل حزب الله لبنان روز یکشنبه در سخنانی در مراسم ترحیم قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که در زمان حملات داعش مسعود بارزانی به وحشت افتاده بود و با سلیمانی تماس گرفت.

وی افزود که پس از این تماس ها سلیمانی با گروهی از فرماندهان حزب الله لبنان به دیدار مسعود بارزانی رفتند و خطر داعش را از اقلیم دور کردند و بارزانی مدیون سلیمانی است.

 

دکمه بازگشت به بالا