تازه‌های سیاسی

ادامه اعتراضات ضد حکومتی وارد سومین روز خود شد

در سومین روز از اعتراض‌ها به «انهدام هواپیمای مسافربری از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی»، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از شهرهای مختلف و به خصوص دانشگاه‌ها از حضور پرتعداد معترضان علی‌رغم هشدارهای امنیتی خبر می‌دهد. در برخی از شهرها نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و خودروهای آبپاش به معترضان هجوم برده اند. در تهران نیروهای امنیتی از گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور برای متفرق‌کردن جمعیت معترض استفاده کردند.

در تعدادی از ویدیوهای منتشر شده، نشان داده می شود که به صورت تعدادی از معترضان با گلوله ساچمه‌ای شلیک شده.

در دومین روز از اعتراض‌ها به «انهدام هواپیمای مسافربری از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی»، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از شهرهای مختلف و به خصوص دانشگاه‌ها از حضور پرتعداد معترضان علی‌رغم هشدارهای امنیتی خبر می‌دهد. در برخی از شهرها نیروهای امنیتی با گاز اشک‌آور و خودروهای آبپاش به معترضان هجوم برده اند. در تهران نیروهای امنیتی از گلوله ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور برای متفرق‌کردن جمعیت معترض استفاده کردند.

در تعدادی از ویدیوهای منتشر شده، نشان داده می شود که به صورت تعدادی از معترضان با گلوله ساچمه‌ای شلیک شده.

امروز دوشنبه، ۲۳ دی، کاربران متعددی در فضای مجازی از ادامه اعتراضات در دانشگاه صنعتی شریف تهران خبر می‌دهند.

آخرین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از تجمع اعتراضی در تهران و شهرهای دیگر از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، سنندج، کرمانشاه، یزد، سمنان، گرگان، اراک، زنجان و بابل و برخورد نیروهای امنیتی با معترضان است. براساس گزارش‌ها معترضان در میدان آزادی تهران شعارهایی علیه نظام و رهبر جمهوری اسلامی، از قبیل «مرگ بر دیکتاتور» و «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما» سر دادند و در سمنان فریاد زدند «جمهوری اسلامی، نمی‌خوایم، نمی‌خوایم».

ویدیوهایی نیز از به آتش کشیده شدن تصاویر قاسم سلیمانی و علی خامنه‌ای توسط معترضان نیز منتشر شده اند. گفته شده در سنندج عده‌ای بازداشت شده اند.

از تهران ویدئوهایی منتشر شده که از زخمی شدن یک زن معترض به ضرب گلوله در خیابان آزادی، ابتدای استاد معین حکایت دارند. همچنین یک ویدئو از دانشکده مدیریت دانشگاه صنعتی شریف نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی به صحن این دانشکده گاز اشک‌آور پرتاب کرده اند.

دکمه بازگشت به بالا