سیاسیمقاله

وقتی رژیم آخوندی ناچار به راستگویی میشود

? #آرش_صالحی
?بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه خمینی به مقصد کی‌یف، در حوالی شهر جدید پرند استان تهران با ۱۷۶ سرنشین سقوط کرد. بسیاری از مسئولین رده بالای جمهوری اسلامی، با آوردن ادله سعی کردند هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری توسط سامانه پدافند سپاه را منکر شوند.

?اما قدرت رسانه های خارج از ایران و فضای مجازی مستقل و البته فشارهای بین المللی حقیقت ماجرا را روشن ساخت، تصاویر متعدد ارسالی مردم در فضای مجازی و رسانه های مستقل، از اصابت موشک به هواپیمای مسافربری حکایت داشت و در یک مورد هم تصویر قطعه ای از موشک پدافند روسی در حوالی منطقه حادثه، در فضای مجازی منتشر شد. انتشار تصاویر آثار اصابت ترکش ها بر بدنه هواپیمای مسافربری، توسط مردم ساکن منطقه سقوط هواپیما، در فضای مجازی و رسانه ها، هم بخش پنهان دیگری از دروغ بزرگ جمهوری اسلامی را آشکار ساخت.

?با اسنادی که مردم در فضای مجازی و رسانه های مستقل منتشر کردند، خیلی از کارشناسان متخصص بین المللی و به طبع سران کشورها، موضع جمهوری اسلامی، یعنی سقوط این پرواز بر اثر نقص فنی را رد کردند، تا اینکه روز چهارم پس از حادثه، ناچاراً ستاد کل نیروهای مسلح رژیم جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرد که هواپیمای اوکراینی پرواز ۷۵۲ با ۱۷۶ مسافر و خدمه، مورد اصابت موشک پدافند سپاه پاسداران قرار گرفته است.

?از سویی غیر عمد بودن حمله موشکی به هواپیمای مسافربری نیز زیر سوال است! چرا که سامانه پدافند هوایی روسی “Tor m1” یا همان “SA-15″ دارای سامانه اپتیکی است و اپراتور میتوانسته هدف را با وضوح مشاهده کند و حتی سرکردگان نظامی رژیم آخوندی پیش ازین اعلام کرده بودند که سامانه اپتیکی این پدافند ارتقاء یافته است و به نسل جدیدی از دوربین دید حرارتی تجهیز شده است، به طوری که اپراتور چه شب و چه روز دقیقا در مانیتورِ سیستم پدافند، هدف را با وضوح بالا می بیند.

?علی خامنه‌ای که طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی رژیم ایران فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور را بر عهده دارد، در پی این گزارش در پیامی خواستار پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای ” احتمالی! ” شده است! فرارِ رو به جلوی علی خامنه ای در ماجرای شلیک پدافند سپاه به هواپیمای مسافربری قابل توجه است!

?علی خامنه ای که برای مرگ قاسم سلیمانی، یک فرد قاتل، آن هم قاتل صدها هزار انسان بی گناه، سه روز عزای عمومی اعلام می کند، نمایش ها بر پا می نماید و با تبلیغات گسترده مردم را به خیابانها می کشاند، اینک برای مسافران هواپیمای مسافربری ساقط شده به دست نیروهای خودش، آن هم هواپیمایی که نخبه های این مملکت در آن کشته شدند، چند روز به دنبال دست آویزی بود، تا از بیخ و بن حقیقت ماجرا را منکر شود! به راستی اگر تمام مسافران این پرواز ایرانی بودند و یا اساسا یک پرواز از خطوط داخلی هدف قرار می گرفت و فشار کشورهای خارجی وجود نداشت، نتیجه چه بود؟ احتمالا اکثر مردم ایران نمایش رژیم آخوندی را در این خصوص، با هر سناریویی باور می کردند!

?در پی اینکه رژیم آخوندی مسئولیت این حمله موشکی و سقوط هواپیمای مسافربری را پذیرفت، رئیس جمهور اوکراین با بیان این که منتظر معذرت‌خواهی رسمی ایران هستیم گفت: ایران باید جبران خسارت کند. ما انتظار داریم که ایران به طور کامل این اشتباه را به رسمیت بشناسد و کسانی را که در پشت این حادثه قرار دارند، به عدالت بسپارند.

?پس از این حادثه، “زهرا کشوری” روزنامه نگار میراث فرهنگی گفت: به دنبال جو جنگی در ایران و خصوصا هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری، ۷۰ درصد تور های گردشگری ورودی به کشور لغو شدند . تمام تور های بلوک غرب که قصد سفر به ایران را داشتند، سفر خود را لغو کرده‌ اند، تور های ورودی از آمریکا و کانادا ۱۰۰ درصد، استرالیا و حوزه اقیانوسیه ۸۰ درصد، اروپا ۶۰ درصد، آسیا ۶۰ درصد، سفر های خود را لغو کرده‌ اند.

?دروغگویی و فریبکاری نظام آخوندی در این خصوص چنان آشکار بود که حتی یک خبرنگار روزنامه حکومتی در توییتی نوشت: پدافند یکی از حساس ترین مراکز نظامی این مملکت در حالت آماده باش کامل، توان تشخیص هواپیمای مسافربری از جنگنده یا موشک کروز را نداشته، از کدام توان نظامی حرف می زنیم؟ به کجای این امنیت باید اعتماد کنیم؟ آقایان مسئول باید به این سوال ها پاسخ بدهید!

?کاربری هم در فضای مجازی نوشته است: حتی راننده لودری که فردای واقعه، صحنه جرم را برای سپاه پاکسازی میکرده، کاملا خبر داشته که چه اتفاقی افتاده، آنوقت میگویند رهبر و رئیس جمهور خبر نداشته اند!
?در واقع، ما مردم ایران آشکار شدن حقیقت این فاجعه را مدیون دو مولفه هستیم: ۱- انتشار تصاویر ضبط شده مردمی در رسانه های مستقل و فضای مجازی، به عنوان اسناد آشکار کننده حقیقتِ این جنایت ۲- حضور مسافرین و کادر پرواز خارجی در این هواپیمای مسافربری.

دکمه بازگشت به بالا