تازه‌های سیاسی

سفیر آمریکا در سازمان ملل: برای حفظ منافع خود آماده اقدامات بیشتر در خاورمیانه هستیم

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، کشتن قاسم سلیمانی در هفته گذشته را اقدام به «دفاع از خود» اعلام کرد و گفت که هدف ایالات متحده، حفاظت از شهروندان و منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه بوده است.

در نامه‌ی کلی کرفت، سفیر آمریكا در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل آمده که آمریکا با هدف جلوگیری از خطرات بیشتر برای صلح و امنیت بین‌الملل و یا جلوگیری از افزایش تنش‌ها توسط رژیم ایران، آماده است بدون پیش‌شرط وارد «مذاکره جدی» با ایران شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در این نامه، هدف قرار دادن قاسم سلیمانی را بر پایه بند ۵۱ منشور ملل متحد درباره حق «دفاع از خود» اعلام کرده است.

براساس اصل ٥١ منشور ملل متحد، ازکشورهای عضو خواسته شده تا هرگونه اقدامی در رابطه با «دفاع از خود» را به صورت فوری به شورای امنیت گزارش دهند. ایالات متحده از بند ۵۱ منشور سازمان ملل برای مقابله با داعش در سوریه در سال ۲۰۱۴ نیز استفاده کرده بود.

رویترز با بیان اینکه این نامه را رؤیت کرده، گزارش داده که در نامه‌ی مزبور تأکید شده که آمریکا «آماده است در جهت حفظ امنیت پرسنل و منافع آمریکا، اقدامات بیشتری نیز در منطقه [خاورمیانه] انجام دهد».

 

 

دکمه بازگشت به بالا