تازه‌های سیاسی

سقوط مرگبار یک هواپیمای مسافربری در جنوب غرب تهران؛ همه سرنشینان کشته شدند

یک فروند بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین، لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه “امام خمینی” تهران نزدیک شهرک پرند سقوط کرد. علت دقیق سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست اما گفته می‌شود تمام مسافران و خدمه آن کشته شده‌اند. بامداد چهارشنبه ۱۸ دی (هشتم ژانویه) یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷  خطوط هوایی اوکراین در منطقه محمود آباد شهریار و نزدیک شهرک پرند در جنوب غرب تهران سقوط کرد. قاسم بی‌نیاز، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی علت این حادثه را آتش‌سوزی در قسمت موتور هواپیما اعلام کرده است.

قاسم بی‌نیاز شایعه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی را رد کرد و به خبرگزاری ایرنا گفت: «در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد، اما آتش‌سوزی در قسمت موتور این هواپیما [رخ داد] و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.»

هواپیمای شرکت اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت. مقصوداسعد سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفته حدود ١۴۷ نفر از مسافران ایرانی بودند. خبرگزاری فارس نیز تعداد کشته شدگان را ١٧٦ نفر گزارش و فهرست اسامی آنان را منتشر کرده است. براساس این فهرست، ١٤٧ تن از مسافران ایرانی، ١٢ تن شهروند افغانستان، ٤ نفر شهروند سوئد، ٢ نفر شهروند اوکراین و ٢ نفر شهروند کانادا بودند. این پرواز ٩ خدمه داشت. ٧٠ نفر از قربانیان مرد، ٨١ نفر زن، ١٥ نفر کودک و یک نفر نوزاد گزارش شده است. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تائید کرده که با توجه به شواهد موجود احتمال زنده ماندن هیچ یک از سرنشینان بوئینگ ۷۳۷ شرکت اوکراینی وجود ندارد. همچنین سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن یکی از جعبه‌های سیاه  این هواپیما خبر داد.

در عین حال، رئیس سازمان هواپیمایی ایران دراینباره گفته است، جعبه سیاه پرواز اوکراین را به خارج نمی‌‌فرستیم.

دکمه بازگشت به بالا