تازه‌های سیاسی

روزنامه ایندیپندنت: حمله موشکی سپاه از پیش با طرف امریکایی هماهنگ شده بود

روزنامه ایندیپندنت بریتانیا در نوشته‌ای به بررسی حمله موشکی جمهوری اسلامی به پایگاه‌های میزبان نیروهای امریکایی در استان الانبار و اربیل عراق، پرداخته است.

ایندیپندنت به نقل از منابع دیپلماتیک عراقی نوشته، واکنش امروز ایران به ترور قاسم سلیمانی در نزدیکی بغداد، از پیش با ایالات متحده امریکا به واسطه میانجیگری کشوری خلیجی هماهنگ شده بود و دو طرف ایرانی و امریکایی طی دو روز گذشته به گونه‌ای تدابیر نظامی اتخاذ کرده بودند که این واکنش ایران منجر به کشته شدن قربانیان خارجی نشود.

روزنامه ایندیپندنت عربی به نقل از منابع خود نوشت: در روزهای اخیرِ پس از ترور سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی در حمله پهپادی امریکا، شاهد تحرکات دیپلماتیک فزاینده‌ای در منطقه بودیم که عراق هم در شرکت داشت، این تحرکات منجر به حاصل شدن توافقی میان واشنگتن و تهران درباره چگونگی واکنش ایران شد.

به نوشته ایندیپندنت، توافق مذکور دربردارنده حمله موشکی محدود ایران به شماری از مواضع نیروهای امریکایی در داخل عراق است با این تضمین که این حمله منجر به کشته شدن هیچ یک از افراد ارتش امریکا نشود، عملا همانطور که بر اساس اطلاعات اولیه اتفاق افتاد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا