تازه‌های سیاسی

مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، فارس و مهر دوشنبه ۱۶ دی ماه، مراسم تشییع قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران با حضور سران قوا و مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی برگزار شد. نماز میت این مراسم را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی امامت داد. در ضمن تشییع پیکر سلیمانی، اشکهای خامنه‌ای جاری شد.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس که از جمله شرکت کنندگان خارجی در این مراسم بود، در جریان تشییع جنازه سلیمانی سخنرانی کرد. دختر سلیمانی هم در رثای او و در خونخواهی پدر سخنانی ایراد کرد. زینب سلیمانی گفت: از این پس خانواده‌های سربازان آمریکایی در غرب آسیا در انتظار مرگ فرزندانشان روزهایشان را سپری خواهند کرد.

تشییع جنازه فرمانده سپاه قدس از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی ادامه یافت. قرار است جنازه او را به قم و از آنجا برای تدفین به کرمان منتقل می‌کنند. روز گذشته جنازه سلیمانی از اهواز وارد ایران شد و بعد از تشییع در اهواز، به مشهد هم برده شد.

تخصیص تمام رسانه های تبلیغاتی جمهوری اسلامی برای مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی انتقادهای را نیز به همراه داشته، از جمله بسیاری از ایرانیان در فضای مجازی نوشته اند، درحالیکه خانواده‌های ۱۵۰۰ کشته آبان ماه که فرزندانشان توسط نهادهای امنیتی زیر نظر قاسم سلیمانی قتل عام شد، اجازه ندارند تا بر مزار فرزندانشان سوگواری کنند و هنوز بسیاری از آنها جنازه بستگانشان را تحویل نگرفته اند، جمهوری اسلامی برای سلیمان اینگونه بریز و بپاش کرده و پروپاگاندا می‌کند.

برخی از کاربران نیز به مکان برگزاری مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی اشاره کرده و نوشته اند، آوردن او به این دانشگاه تداعی گر روزهایی است که دنشجویان در همین مکان توسط بسیجی ها مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار گرفتند. این کاربران با اشاره به حمله به کوی دانشگاه تهران افزوده‌اند که نیروهای قاسم سلیمانی با حمله به کوی دانشگاه تهران شمار زیادی از دانشجویان را مجروح کردند و ۵ نفر از آنها را به قتل رساندند، حال آوردن جنازه او به این دانشگاه نشان داد که جنس مکافات از نوع عمل است.

دکمه بازگشت به بالا