تازه‌های سیاسی

ترامپ: ایران به آمریکایی ها حمله کند، تعدادی از سلاح های زیبا را به روش خود بکار خواهیم گرفت

رییس جمهوری آمریکا، به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله به آمریکایی‌ها در پاسخ به کشته‌شدن قاسم سلیمانی هشدار داد و در صفحه توییتر خود نوشت: ما به ۵۲ نقطه به نیت شمار آمریکایی‌های گروگان‌ گرفته شده از سوی ایران در سال‌های گذشته حمله می‌کنیم. برخی از این نقاط برای جمهوری اسلامی و فرهنگ ایرانی بسیار مهم‌اند. این اهداف و خود ایران، بسیار سریع و بسیار سخت زده خواهند شد.

دونالد ترامپ همچنین در پی توئتی تازه نوشته است که ایالات متحده فقط دو تریلیون دلار برای تجهیزات نظامی خرج کرده است. اگر ایران به یک پایگاه آمریکایی یا هر آمریکایی حمله کند، ما تعدادی از آن تجهیزات جدید زیبا را به روش خود بکار خواهیم گرفت.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، و از چهره‌های موثر و مورد اعتماد خامنه‌ای بود در نخستین ساعات بامداد جمعه در جریان هدف قرار دادن دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی مهندس، معاون حشد شعبی عراق، و ده تن از محافظان و همراهان‌شان کشته شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ساعاتی بعد از کشته شدن سلیمانی تاکید کرد که «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.»

اکنون اما حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرده، انتقام سخت مورد اشاره رهبری، معنایش جنگ نیست.

 

دکمه بازگشت به بالا