تازه‌های سیاسی

آمریکا خبر حمله به کاروان حشدالشعبی را تکذیب کرد

کمتر از ۲۴ ساعت پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس ایران در جریان عملیات پهپادهای آمریکایی در خاک عراق، حمله‌ای دیگر این بار به سمت یک کاروان نظامی نیروهای حشدالشعبی در شمال عراق، تنش میان ایران و ایالات متحده را افزایش داد.
تلوزیون دولتی عراق و منابع نزدیک به حشد الشعبی این حمله را به ارتش آمریکا نسبت دادند؛ اما ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که به رهبری آمریکا در خاک عراق و سوریه فعال است، با انتشار بیانیه‌ای هرگونه مسئولیتی در قبال این حمله را رد نمود.
گزارش ها می گویند، در جریان حمله به منطقه التاجی به دو خودرو، دست‌کم پنج نفر کشته شده‌اند.
ساعاتی پس از این حمله، برخی از گزارش‌های تایید نشده از مرگ قیس خزعلی رئیس عصائب اهل حق و حشدالشعبی و لیث خزعلی از رهبران حشد الشعبی خبر دادند.
حشد الشعبی اما در بیانیه خود اجساد کشف شده در این خودروها را متعلق به اعضای کادر پزشکی نیروهای تحت نظر کتائب امام علی، یکی از شاخه‌های شبه نظامی این گروه معرفی کرد. این در حالی است که به گفته منابع میدانی، به علت انفجار شدید خودروها و سوختگی بالا، هویت هیچ‌کدام از اجساد تاکنون مشخص نشده است.
در اولین دقایق پس از این حمله، برخی منابع اعلام کردند شبل الزیدی و رائد الکروی، دو تن از فرماندهان شبه نظامی کتائب امام علی و همین‌طور حامد الجزایری، رهبر گروه سرایا الخراسانی در میان کشته شدگان هستند. ساعاتی پیش اما شبل الزیدی با انتشار یک توئیت خبر کشته شدن خود را تکذیب کرد.

دکمه بازگشت به بالا