تازه‌های سیاسی

روزنامه آلمانی بیلد: قاسم سلیمانی از اسامه بن لادن خطرناک‌تر بود

ساعاتی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده «سپاه قدس» روزنامه پرتیراژ «بیلد» در آلمان با این استدلال که او به منابع مالی یک کشور بزرگ مانند ایران دسترسی داشته است، از سلیمانی به عنوان یک تروریست خطرناک‌تر از بن لادن نام برد و نوشت: ایالات متحده آمریکا بدترین تروریست جهان را با حمله توسط پهپادهای خود به قتل رساند.
این روزنامه افزوده: فرمانده واحدهای سپاه قدس در شب جمعه هنگامی‌که موشک‌ها اتومبیل حامل او را در نزدیکی فرودگاه بغداد منهدم کردند، تکه تکه شد.
این روزنامه پرتیراژ آلمانی همچنین نوشت: «استفاده از پهپادهای جنگی واکنشی بود در برابر حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق. دستور حمله را دونالد ترامپ صادر کرد. پنتاگون از این حرکت به عنوان عملیات دفاعی نام برد و سلیمانی را مسئول مرگ صدها سرباز آمریکایی و متحدان آن معرفی کرد».
روزنامه بیلد در ادامه می‌افزاید: ایالات متحده آمریکا خبردار شده بود که یک عملیات تروریستی بزرگ از سوی جمهوری اسلامی علیه شهروندان آمریکایی در پیش است. هدف از حمله مرگبار به سلیمانی پیشگیری از این عملیات بود، اما خطر هنوز برطرف نشده است. معاون فراکسیون حزب لیبرال دمکرات در مجلس فدرال آلمان، آلسکاندر گراف لامبزدورف، در گفتگو با بیلد هشدار می‌دهد که باید روی حملات تروریستی و انتقامجویانه در اروپا حساب کرد.

دکمه بازگشت به بالا