تازه‌های سیاسی

مطهری: پالرمو و CFT تصویب شده است من جای لاریجانی بودم آنها را ابلاغ می‌کردم

به گزارش  خبرگزاری ایلنا، علی مطهری نماینده مردم تهران در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری گفت: یکی از مواردی که باعث تضعیف مجلس شده و بسیار هم مهم است و به گفته آقای انصاری به سرنوشت «پالرمو CFT» گره خورده است، بدعت جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی تاکید کرد: در یکی، دو سال گذشته مجمع  تشخیص مصلحت نظام خودش را مجاز می‌داند که مصوبه مجلس را از نظر انطباق با سیاست‌های کلی نظام مورد بررسی قرار دهد، ایراد بگیرد و آن را به شورای نگهبان ارسال کند و این شورا هم بدون بررسی آن را به مجلس بفرستد.

مطهری ادامه داد: یعنی غیر از بررسی مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان، از نظر انطباق با شرع و قانون اساسی، یک انطباق دیگری هم ایجاد کردند به نام انطباق با سیاست‌های کلی نظام که اساسا این رویه‌ خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما امروز دو شورای نگهبان پیدا کردیم که در قانون اساسی چنین چیزی نیست، یعنی مجلس گاهی ۲ بار یک چیزی را باید اصلاح کند و اگر هم این کار نکند و بر نظر خودش اصرار بورزد به مجمع  فرستاده می‌شود که آنجا هم مجمع خودش مانند سنا آن را اصلاح می‌کند.

وی ادامه داد: دو لایحه پالرمو و CFT حل شده  بود،  مجلس آن‌ها را تصویب کرد، شورای نگهبان  تایید می‌کند اما مجمع می‌گوید با سیاست‌های کلی نظام و اقتصادی مغایر است بنابراین جلوی اجرایی شدن  مصوبه را می‌گیرد.

مطهری تاکید کرد: پالرمو و CFT تصویب شده است من جای لاریجانی بودم آنها را ابلاغ می‌کردم و دیگر به مجمع نمی‌فرستادم، لااقل در مورد پالرمو این کار را می‌توانست انجام دهد، با رودربایستی حرف‌ها گفته نمی‌شود و مشکلات حل نمی‌شود.

دکمه بازگشت به بالا