تازه‌های سیاسی

پومپئو: حمله به سفارت آمریکا نباید با اعتراضات علیه فساد صادراتی ایران اشتباه گرفته شود

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است که نباید حمله به سفارت آن کشور در بغداد با تظاهرات ادامه دار در عراق اشتباه گرفته شود. او در واکنش به حمله روز گذشته به سفارت آمریکا در بغداد، در توییتر خود نوشته است: “حمله به سفارت آمریکا نباید با تلاش های مشروع معترضان عراقی اشتباه گرفته شود که از ماه اکتبر تا کنون در خیابان ها بوده و به نفع مردم عراق فعالیت می کنند، تا به فساد صادراتی از سوی رژیم ایران پایان دهند.”

درحالیکه ایران ارتباط با حمله به سفارت آمریکا را تکذیب کرده، یکی از نزدیکان مقتدی صدر هدف از اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا را پایان دادن به “تظاهرات اصلاح‌طلبانه مردمی” دانسته است.

اشاره آقای پومپئو نیز به تظاهرات اعتراضی در بسیاری از نقاط عراق است که چندین هفته است ادامه داشته و چند صد کشته و چند هزار زخمی برجای گذاشته است. معترضان از جمله نسبت به ارتباط حکومت ایران با سیاستمداران عراقی و آنچه که دخالت ایران در امور داخلی کشورشان می دانند شکایت دارند.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر حکومت ایران را مسئول حمله به سفارت کشورش در بغداد دانسته و گفته بود: این حمله توسط تروریست ها یعنی ابومهدی المهندس و قیس الخزعلی هماهنگ شده و با حمایت دست نشاندگان ایران یعنی هادی العامری و فالح الفیاض به اجرا گذاشته شده که از همه آنها در خارج از سفارتمان عکس گرفته شده است.”

دکمه بازگشت به بالا