تازه‌های سیاسی

روحانی: مذاکره با آمریکا به شرط برگشت به نقطه اول

درحالیکه تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و دولت ترامپ تشدید یافته، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برگشت به نقطه اول و پایبندی به تعهدات برجام را شرط مذاکره با آمریکا عنوان کرده است.

او امروز چهارشنبه (یازدهم دی ماه) در مشگین شهراستان اردبیل گفت: هر موقع دشمنان از اقدامات و تصمیمات غلط خود برگردند ما آماده‌ایم تا با آنان مذاکره کنیم به شرط آن که به نقطه اول برگشته و از تعهدات خود تبعیت کنند.

حسن روحانی همچنین با اشاره به تاثیر تحریم های آمریکا بر درآمدهای  نفتی جمهوری اسلامی گفت: “چنانچه توطئه آمریکا و دشمنان نسبت به ملت نبود درآمد نفت کشور در دو سال اخیر از ۱۰۰ میلیارد دلار نیز فراتر می‌رفت.”

او همچنین ادامه داد: در صورت نبود تحریمهای آمریکا ۵۰ الی ۶۰ میلیارد دلار نیز از طریق بسترهای اعتباری آماده ورود به کشور بود.

گفتنی است، حسن روحانی در حالی از کاهش درآمدهای نفتی ایران و توطئه دشمنان نسبت به ملت ایران صحبت می‌کند که همواره بخش اعظمی از این درآمدها صرف حمایت از گروهای شبه نظامی و شورشی شیعی در منطقه شده است و هیچگاه پول نفت بر سر سفره مردم نرفته است. حتی یکی از شروط آمریکا برای پایان دادن به تحریم های یک‌جانبه علیه جمهوری اسلامی، پایان حمایت های مالی ایران از گروه های نیابتی و شورشی در منطقه و صرف درآمدهای نفتی برای ملت ایران است.

همچنین پیشتر آیت الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی در تهران گفته بود که ایران تحریم‌های جاری را پشت سر خواهد گذاشت و دولت جمهوری اسلامی می تواند کاری کند که این تحریم ها صددرصد به نفع ملت تمام شود.

دکمه بازگشت به بالا