تازه‌های سیاسی

توهین یک کانال محافظه کار به امام جمعه اهل سنت قشم و واکنش های مردمی به آن

درپی توهین کانال تلگرام “رکنی نیوز” به شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم ، تعدادی از فعالان وچهره های فرهنگی ومذهبی این جزیره این موضوع را محکوم کردند .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، فعالان قشمی با انتشار تصاویری از شیخ عبدالرحیم خطیبی ، خطاب به این کانال که وابسته به جناح محافظه کار است هشدار دادند که آقای خطیبی خط قرمز مردم این جزیره محسوب می شوند .

در همین ارتباط ، شیخ محمد علی امینی ، مدیر مجتمع دینی سلطان‌العلماء بندرلنگه و از علمای و برجسته اهل‌سنت جنوب کشور نیز با انتشار بیانیه ای توهین یاد شده را محکوم کرد.

این بیانیه می گوید :حرکت زشت و موزیانه آقای رکنی در تعریض به جناب شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه محترم اهل سنت قشم و یکی از علمای مردمی و وحدت ‌گرا، مصداق بارز کینه توزی و فرقه گرایی است و از جانب قاطبه اهل سنت و منصفان شزعه محکوم است و انتظار میرود دادستان محترم برخورد قانونی با این عنصر انقلابی نما که متاسفانه مورد حمایت بعضی از سازمانها هم هست بنمایند .

این واکنش ها پس از آن ابراز می شود که کانال محافظه کار “رکنی نیوز “اقدام به انتشار تصویری کرده است که امام جمعه شیعه قشم پایش را بر پرچم آمریکا گذاشته، اما پای امام جمعه اهل سنت این جزیره بر روی این پرچم نیست . رکنی نیوز در تفسیر این عکس نوشته است : پایی که قرار بود در ۹ دی پرچم آمریکا را بکوبد به زیر پرچم رفت ! مرگ بر فتنه گر .

همزمان با این رویداد، کانال مذکور ، ضمن حذف تصویر ياد شده نوشته است: جاد دارد از مخاطبین و کاربران بخاطر این اتفاق غیر عمدی و رسانه ای عذرخواهی بعمل آوریم.

در همین حال گزارش شده است که سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ مسئول  كانال “رکنی نیوز” به داد ستانى جزيره قشم احضار شده است .

دکمه بازگشت به بالا