حقوق بشر

سپیده قلیان: بازجویان اطلاعات اهواز زندانیان را به خاطر اطلاع رسانی تهدید کرده‌اند

سپیده قلیان،‌ فعال مدنی، اعلام کرد که پس از اطلاع‌رسانی در ارتباط با فشار امنیتی بر فعالان عرب زندانی در اهواز با هدف اعتراف‌گیری درباره کشتار «نیزار ماهشهر»، ماموران اطلاعاتی  دست به تهدید این زندانیان زده‌اند.

قلیان روز دوشنبه ۹ دی‌ماه در صفحه توییتر خود نوشت: «بعد از صحبت‌هایم راجع به ستم سیاهی که در زندان سپیدار جاری‌ست، بازجویان اطلاعات اهواز در حراست این زندان مستقر شده و زندانیان را بازخواست و تهدید کرده‌اند.»

به گفته او، این بازجویان خطاب به زندانیان «گفته‌اند به خاطر این‌که درباره وضعیتتان خبررسانی کردید، با شما برخورد می‌شود.»

قلیان همچنین نوشته که این ماموران اطلاعاتی اظهار کرده‌اند «سپیده هم این‌جا برمی‌گردد و می‌دانیم با او چکار کنیم.»

این تهدیدها پس از آن صورت می‌گیرد که قلیان طی روزهای گذشته در توییتر خود اقدام به افشای حضور آمنه‌سادات ذبیح‌پور، گزارشگر صداوسیما، در جریان «اعتراف‌گیری اجباری» از خود در سال ۱۳۹۷ برای تهیه مستند «طراحی سوخته» کرد. در این مستند، صداوسیما اتهام ارتباط با خارج کشور را به فعالان کارگری بازداشت‌شده نسبت داده بود.

این فعال حقوق کارگری در آخرین‌ توییت‌های خود از فشارهای مشابه بر فعالان عرب بازداشت‌شده در جریان اعتراض‌های اخیر در اهواز برای اعتراف اجباری درباره کشتار صورت گرفته در نیزارهای ماهشهر خبر داد.

 

دکمه بازگشت به بالا