تازه‌های سیاسی

افزایش آمار کشته‌شدگان حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های حزب الله در عراق

خبرگزاری‌های عربی در عراق، بامداد دوشنبه ۹ دی ماه از افزایش آمار کشته شدگان حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های حزب الله عراق از گروه‌های مورد حمایت ایران خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها ۴۱ جنگجوی ایرانی و ۲۵ تن از افراد «حشد الشعبی» مورد حمایت ایران در این حملات کشته شدند.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسپرس پیش از این گزارش داده بود که در پی حملات شامگاه یکشنبه جنگنده‌های آمریکا به ۵ پایگاه شبه نظامیان حزب الله عراق در سوریه و استان الانبار ۱۵ پیکارجو کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا شامگاه یکشنبه در این باره اعلام کرد جنگنده‌هایش به تعدادی از پایگاه‌های شبه‌نظامیان حزب الله عراق مورد حمایت ایران حمله کرده و تعدادی را کشته و زخمی کرده‌اند که ابوعلی الخزعلی از فرماندهان ارشد این پیکارجویان در میان کشته‌ها است.

پنتاگون همچنین این حملات را «واکنشی اولیه» به حملات اخیر این گروه‌های شبه‌نظامی به محله‌ای استقرار نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش دانست.

به گفته یک منبع نظامی آمریکایی چندین فروند جنگنده اف۱۵ ارتش آمریکا ۳ پایگاه حزب الله عراق در استان الانبار و دو پایگاه دیگر در سوریه را بمباران کردند.

جاناتان هوفمن، معاون وزیر دفاع آمریکا در بیانیه رسمی که پنتاگون منتشر کرد، گفت: «حملات آمریکا به مواضع گردان‌های حزب‌الله، واکنشی به حملات مکرری است که آنها علیه پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق انجام داده‌اند… حملاتی که گردان‌های حزب‌الله چندی پیش انجام داده‌اند شامل حمله‌ای به پایگاهی عراقی در نزدیکی کرکوک است که موجب مرگ یک شهروند آمریکایی شد.»

 

دکمه بازگشت به بالا