تازه‌های سیاسی

آمریکا پس از حملات به کتائب حزب الله: در صورت لزوم اقدامات بیشتری صورت می‌گیرد

در پی حملات آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه، وزیر دفاع ایالات متحده در مورد «اقدامات دفاعی بیشتر در صورت لزوم» هشدار داده و مایک پومپئو گفته کشورش در قبال اقدامات نظام تهران «بی‌تفاوت نخواهد ماند».

ایالات متحده هشتم دی اعلام کرد به پنج مقر نیروهای شبه‌نظامی شیعه مورد حمایت ایران، در عراق و سوریه حمله کرده است. در این حملات چندین تن از اعضای کتائب موسوم به حزب‌الله از جمله برخی فرماندهان آن کشته شده‌اند.

این حملات پس از آن صورت گرفت که پرتاب راکت به یک پایگاه ارتش عراق در کرکوک که محل حضور نیروهای ایالات متحده نیز هست، به کشته‌شدن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی انجامید.

مقام‌های ارشد دولت و مشاوران امنیتی دونالد ترامپ، روز یک‌شنبه هشتم دی ماه، رئیس‌جمهوری آمریکا را در استراحتگاهش در فلوریدا، از روند وقایع مطلع کردند.

پس از اطلاع‌رسانی به آقای ترامپ مایک پومپئو، وزیر خارجه، مارک اسپر، وزیر دفاع، و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، در جمع خبرنگاران حاضر شدند تا توضیحاتی ارائه کنند.

آقای پومپئو گفته است «ما در قبال اقدامات نظام ایران که جان مردان و زنان آمریکایی را با خطر روبه‌رو می‌کند، بی‌تفاوت نخواهیم ماند».

آقای اسپر گفته حملات در عراق «موفق» بودند ولی به ترامپ اطلاع داده شده که در صورت لزوم ممکن است اقدامات نظامی بیشتری انجام دهند.

وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید «ما با او در مورد گزینه‌های دیگری که در دسترس است گفت‌وگو کردیم».

او ادامه داده «می‌خواهم این را هم بیافزایم که ما برای دفاع از خود و جلوگیری از رفتارهای سوء از طرف شبه‌نظامیان یا از طرف ایران، در صورت لزوم اقدامات بیشتری را پی خواهیم گرفت».

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا