حقوق بشر

ثبت آثار ضرب‌وشتم بر بدن نرگس محمدی؛ کمیسیون حقوقی مجلس خواستار رسیدگی قضایی شد

 

هم‌زمان با ثبت آثار جراحت ناشی از ضرب و شتم رییس زندان اوین و ماموران امنیتی بر بدن نرگس محمدی از سوی پزشکی قانونی؛ نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خواستار رسیدگی دستگاه قضایی به این موضوع و برخورد با متخلف شد.

تقی رحمانی، همسر محمدی، روز شنبه هفتم دی‌ماه در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز دو پزشک (زن و مرد) در حضور رییس زندان (زنجان) نرگس محمدی را مورد معاینه قرار دادند. آثار ضرب و شتم مشهود بوده است.»

این جراحت‌ها طی انتقال «خشونت‌بار» هفته گذشته او از زندان اوین به زنجان پدید آمده است.

محمد کاظمی،‌ نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در واکنش به این موضوع طی گفت‌و‌گویی با خبرگزاری برنا اعلام کرد: «حفظ حرمت زندانی با هر اتهام و جرمی برای همه متصدیان در زندان ضروری است.»

او ضمن اشاره به انعکاس بد خبر ضرب و شتم محمدی برای سازمان زندان‌ها، بر رسیدگی به این موضوع از سوی دستگاه قضایی تاکید کرد. کاظمی همچنین خواستار عفو این زندانی سیاسی شد.

محمدی روز پنجشنبه با نوشتن نامه‌ای اعلام کرده بود که در پی تحصن به همراه چند زندانی زن در اعتراض به کشتار شهروندان طی اعتراض‌های آبان‌ماه، با «فریب و ضرب و شتم از سوی رییس  زندان اوین» و با وجود خون‌ریزی به زندان زنجان منتقل شده است.

به گزارش منابع حقوق بشری، نرگس محمدی در روز سوم دی ماه «با فریب» رئیس زندان اوین غلامرضا ضیایی به بهانه ملاقات فوری با وکیلش از بند زنان زندان اوین خارج شد و سپس شخص ضیایی به همراه ماموران زندان و ماموران وزارت اطلاعات او را  با خشونت و ضرب و شتم و با زور وارد آمبولانسی کردند و به زندان زنجان منتقل کردند.

دکمه بازگشت به بالا