حقوق بشر

همسر نرگس محمدی: دستان خونین نرگس و بدن کبود شده اش شاهد هستند

تقی رحمانی همسر نرگس محمدی به تازگی اعلام کرده است که خانم محمدی، دو ماه قبل از سوی وزارت اطلاعات تهدید به «تبعید» شده بود.

چند روز پیش خانم محمدی با انتشار نامه‌ای افشاگری کرد که در جریان انتقالش از اوین، رئیس این زندان به او حمله فیزیکی کرده است.

خانم محمدی همراه با چند زندانی سیاسی دیگر در بند زنان زندان اوین برای یادبود چهلم کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه تحصن کرده بود که به طور ناگهانی به زندان زنجان منتقل می شود.

اما امروز شنبه هفتم‌ دی‌ماه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه در گفت وگو با «باشگاه خبرنگاران جوان» ضمن تایید انتقال خانم محمدی به زندان زنجان گفت اخبار منتشر شده مبنی بر ضرب‌وشتم او در زندان کذب است و صحت ندارد.

روابط عمومی زندان اوین نیز شامگاه جمعه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: انتقال خانم نرگس محمدی از اوین به زنجان با ضرب‌وشتم صحت ندارد.

این در حالی است که همسر خانم محمدی در توییتر خود دوباره ضرب‌وشتم  این زندانی سیاسی را تایید کرده و نوشته است، دستان خونین نرگس و لباس خونین او و بدن کبود شده اش شاهد هستند؛ دوربین های محوطه زندان هم هستند.

پیشتر نیز این زندانی سیاسی، با وجود داشتن بیماری‌های متعدد و تاکید پزشکان، از حق درمان و تماس با خانواده خود محروم بوده است.

نرگس محمدی نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران است.

گفتنی است پیش از خانم محمدی بسیاری از زندانیان اعم از سیاسی، عقیدتی، قومیتی و عادی شکنجه را در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی تایید کرده اند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا