تازه‌های سیاسی

کارگران هفت‌تپه از برگزاری مراسم یابود کشته‌شدگان اعتراضات آبان حمایت کردند

گروهی از کارگران هفت‌تپه از برگزاری مراسم یادبود کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان در ایران حمایت کردند.

کانال تلگرامی مستقل کارگران هفت‌تپه، روز پنج‌شنبه ۵ دی، با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پنجم دی‌ماه یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ کشور است. روز مهمی که نشانه ای بر  زنده بودن و عمیق‌تر شدن اعتراضات- به‌رغم سرکوب و ارعاب – است».

این بیانیه می‌افزاید: «لازم است که به صدای بلند و بدون لکنت زبان و بی‌واهمه و بی‌وحشت گفته شود که جامعه حق دارد که تصمیم بگیرد: چه نوع سیستم دولتی-قضائی-قانونی می‌خواهد و یک جامعه حق دارد که بگوید و اعمال کند که چرا یک دسته و یک طبقه معین را در راس و هرم و بدنه حکومت کشورشان نمی‌خواهند.»

در این بیانیه همچنین آمده است:«پنجم دی‌ماه به یاد و بزرگداشت بیش از هزار جان‌باخته اعتراضات بر حق آبان‌ماه ۱۳۹۸، سراسر کشور شاهد موج جدیدی از اعتراض است. یاد و بزرگداشت این جان‌باختگان تنها در صورتی به درستی و شایسته گرامی داشته می‌شود که راه برابری‌خواهی و آزادی‌خواهی با عزم جدی‌تر پیموده شود و پرچم مبارزه برای برابری و آزادی افراشته‌تر شود».

این کارگران با محکوم کردن «هرگونه برخورد سرکوبگرانه با معترضین»، آن را «غیرقابل پذیرش» و «خلاف و توحش» خواندند.

این بیانیه در ادامه تاکید می‌کند: «جامعه معترض و خشمگین و مطالبه‌گر و آگاه، با سرکوب و ارعاب از پا نمی‌نشیند و اعتراض خود را به سرانجام و هدفی که می‌خواهد خواهد رساند.»

دکمه بازگشت به بالا